Ви тут:

Що треба знати споживачу при здаванні товару у гарантійний ремонт

06-05-2016
Категорія: 

Час від часу громадяни здійснюють купівлю побутової техніки та інших «благ цивілізації». Але, на жаль, на сьогодні, якість придбаного товару часто розчаровує, і споживачі звертаються до продавця з вимогами проведення гарантійного ремонту або повернення коштів, чи обміну товару неналежної якості на інший.

Як правило, продавці наполегливо пропонують споживачу звертатися безпосередньо до сервісних центрів за проведенням гарантійного ремонту. Перш за все, ми рекомендуємо всі свої претензії оформлювати у письмовому вигляді та направляти саме продавцю (адже він несе відповідальність за якість товару, яким торгує).

Якщо споживач вирішив самостійно направити неякісний товар до сервісного центру, а не передавати його через магазин, то йому необхідно знати про таке:

1. Сервісні центри надають споживачам побутові послуги (ремонт, діагностика та інше). Відношення між споживачем та сервісним центром регулюються Правилами побутового обслуговування населення, що затверджені постановою КМУ №313 від 16 травня 1994 р. (далі – Правила). Також постановою КМУ №506 від 11 квітня 2002 р. затверджено Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів (далі – Порядок).

Знайте, що працівник сервісного центру під час приймання виробу на гарантійний ремонт повинен у присутності споживача перевірити споживчі властивості виробу, його комплектність, зовнішній вигляд, заводський номер, дату виготовлення, наявність пломб виробника або виконавця (за дорученням виробника) та гарантійних талонів і встановити наявність заявленого недоліку. Після огляду виробу повинен бути присвоєний номер, під яким він береться на гарантійний облік.

Споживачу повинна бути видана квитанція (або Акт приймання), у якій зазначаються всі недоліки, що виявилися при використанні товару, та термін виконання ремонту.

Увага! В квитанції повинна бути внесена інформація про вартість виробу, що здається до сервісного центру (вказана за погодженням між замовником та виконавцем або на основі поданих документів, що засвідчують їх ціну). У разі пошкодження чи втрати виробу, який переданий до сервісного центру, споживач зможе стягнути вказану у квитанції вартість.

Увага! Часто у квитанції дрібним шрифтом вказана фраза: «термін ремонту збільшується у разі відсутності запасних частин». Якщо споживач підписав квитанцію з такою фразою, то він надав виконавцю послуги право проводити гарантійний ремонт у термін, що може сягати 30 днів і більше. Тому, перш ніж підписати квитанцію, уважно перевірте правильність внесених відомостей про товар, вивчить всі умови, що викладені в ній, та узгодьте з виконавцем термін виконання гарантійного ремонту. Згідно з ч. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» (далі – Закон) усунення недоліків неякісного товару (гарантійний ремонт) проводиться протягом 14 днів з дня його пред’явлення споживачем. Також Закон допускає, що за згодою сторін може бути встановлений інший термін виконання ремонту.

2. Знайте, що на період проведення гарантійного ремонту ви маєте право (за своєю письмовою заявою) вимагати надання товару аналогічної марки (артикулу, модифікації). Перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд, затверджено постановою КМУ №172 від 19 березня 1994 р., а саме: телевізори, мікрохвильові печі, магнітоли, кухонні машини, магнітофони, в’язальні машини, радіоприймачі, пилососи, холодильники, електропраски, морозильники, електроміксери, пральні машини, електросоковижималки, апарати телефонні, у тому числі мобільного зв’язку, персональні комп’ютери та комплектуючі частини до них, апаратура для відеозапису та відтворення зображення і звуку, електрочайники, електрофони, електрокавоварки.

3. Перед тим як отримати виріб з гарантійного ремонту уважно перевірте чи усунуті заявлені вами недоліки та чи не з’явилися додаткові.

Після виконання гарантійного ремонту виконавець повинен внести до гарантійного талону дату його закінчення, відмітку про продовження гарантійного терміну, види виконаних робіт.

Пам’ятайте! Виконавець несе відповідальність за якість і безпеку виконаних робіт, термін їх виконання та зберігання товару, прийнятого в ремонт.

4. Якщо у вас виникли претензії до сервісного центру, то ви можете оформити їх у Книгу відгуків та пропозицій. Виконавець протягом 7 днів зобов’язаний внести у Книгу відгуків та пропозицій письмову відповідь на претензію і направити за вказаною вами адресою.

У приміщенні сервісного центру на видному та доступному для споживача місці повинен бути розміщений інформаційний стенд (Куток споживача). На ньому розміщуються: витяг із Закону України «Про захист прав споживачів»; Правила побутового обслуговування населення; Книга відгуків та пропозицій (прошита та пронумерована); інформація про суб’єкт господарської діяльності (копія витягу або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців); адреса, номери телефонів сервісного центру, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника); прейскурант (із вказівкою переліку побутових послуг, що надаються, та вказівкою цін і тарифів на послуги, матеріали та вироби); перелік нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги; гарантійні зобов’язання виконавця послуг; інформація про працівників, які обслуговують замовників; адреси та номери телефонів органів, що забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів.

Якщо продавець або виконавець (сервісний центр) порушують ваші права як споживача, за отриманням консультацій звертайтеся до спеціалістів відділу торгівлі та з захисту прав споживачів Сєвєродонецької міської ради за тел.:

4-50-76, 4-44-11, 4-33-94. Спеціаліст відділу веде прийом споживачів у Центрі надання адміністративних послуг за адресою: бульвар Дружби Народів, 32а у такі дні: понеділок – з 9.00 до 12.00; вівторок – з 13.00 до 17.00; середа – з 8.00 до 12.00; четвер – з 13.00 до 17.00; п’ятниця – не прийомний день.

Відділ торгівлі та з захисту прав споживачів
Сєвєродонецької міської ради





Рейтинг: 
5
Средняя: 5 (1 оценка)