У Tesla у Сєвєродонецьку з’явилась подруга – електромобіль на ім’я Єва
23 квітня відбулась презентація макету електромобіля на ім’я Єва. Проєкт виконується у Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля групою науковців із залученням студентів університету та Сєвєродонецького політехнічного фахового коледжу.
Створення першого українського електромобілю, який за технічними характеристиками відповідатиме світовим стандартам і матиме покращені характеристики з безпеки і комфорту головна мета проєкту, над реалізацією якого працюють:
- Олексій Целіщев – керівник групи, проректор з наукової роботи СНУ ім. В. Даля, доктор технічних наук, професор;
- Марина Лорія - доктор технічних наук, професор;
- Віталій Міллер - аспірант, провідний спеціаліст заводу BMW;
- Роман Водяник - випускник СНУ ім. В. Даля.
На ринку електромобільного транспорту відбувається новий стрибок. Електромобілі є актуальною темою для стратегічного розвитку як автомобільного виробництва, так і країни у цілому. Перехід на електрокари перспективний, але його реалізація в світі поки що є досить складним процесом.
Сєвєродонецькі науковці створили макет електромобілю з покращеними характеристиками, за допомогою якого можна удосконалити технологію його виробництва та дослідити його роботу у реальних умовах. Він є цілком функціонуючим та в запропонованому вигляді здатний проїхати до 100 км та розвивати швидкість до 80 км/год. Швидкість обмежена програмно. Автомобіль оснащено еклектродвигуном, електробатареєю (конструкцією передбачено встановлення до двох батарей). Автомобіль має рамну конструкцію. Кузов автомобіля виготовлено зі склопластику.
Презентацію відвідав керівник Сєвєродонецької міської ВЦА Олександр Стрюк. Він подякував ректору Східноукраїнського національного університету ім..В.Даля Ользі Поркуян та всім учасникам проєкту за цей винахід : «Мені дуже приємно, що не тільки теоретичні знання високого рівня надаються університетом, а також є їх практичне вираження. Це дуже добре та позитивне починання, яке потребує уваги міста безпосередньо в напрямку економіки, пошуку фінансів та реалізації здійснення зазначеного проєкту. У нас з цим вишем є певні домовленості, які в подальшому ми будемо реалізовувати. У місті є Сєвєродонецьке агентство інвестицій та розвитку, яке займається пошуком інвестицій та має досвід по залученню міжнародних грантів для розвитку та розбудови Луганщини. Ми будемо інтенсивно працювати, щоб знайти додаткові джерела фінансування та розвивати цю мрію, оскільки вона спрямована у правильному напрямку: це екологія, зелена енергія, винаходи наших науковців. Хочу підкреслити, що можливості Східноукраїнського національного університету ім..В.Даля мене приємно здивували».
***Переваги запропонованого електромобілю:
- замість традиційного несучого кузова – алюмінієва рама за технологією frame-space, на якій будуть встановлені елементи кузова та інші компоненти;
- елементи кузова пропонується виготовляти з полімерного матеріалу, який не вимагає лакування і не піддається корозії, за технологією вакуумної витяжки. Це дозволяє суттєво, майже вдвічі, скоротити витрати на організацію виробництва та технічне обслуговування обладнання, що істотно впливає на кінцеву вартість електромобілю, і зменшити вагу автомобіля до 1100 кг;
- виготовлення елементів кузова з полімерних матеріалів відкриває можливості для рециклінгу матеріалів, що використовуються при виробництві;
- можливість встановлення сонячних батарей на дах і капот електромобілю, які будуть підзаряджати основну батарею і забезпечувати додаткових 0-30 км в день, що в міських умовах істотно впливатиме на витрату батареї і збільшує її ресурс;
- можливість забезпечення електромобіля додатковою батареєю завдяки рамній конструкції. Це дозволить збільшить пробіг на одній зарядці до 500 км;
- завдяки запропонованій технології виготовлення кузова електромобіль може використовуватися людьми з інвалідністю на інвалідних візках, не залишаючи самих візків. Педалі газу та гальма для цих категорій осіб будуть переміщені з ножною області в область керма;
- унікальна система безпеки як для самого автомобіля, так і для пішоходів, велосипедистів тощо. Ця технологія запатентована і вперше буде використана в автомобільному транспорті;
- при довжині 4 м автомобіль має абсолютно рівну підлогу довжиною 3.1 м та внутрішню висоту салону, яка дозволяє здійснювати будь-яку його трансформацію, починаючи від вантажного двомісного варіанта з корисним об’ємом, який відповідає повноцінному п’ятимісному автомобілю з розміром салону на рівні бізнес-седанів. Наявність додаткового джерела енергії та кліматичної системи разом з можливістю бистрої та легкої трансформації салону дозволяє реалізувати в запропонованому макеті електромобіля мобільний офіс, що є дуже актуальним в сучасних умовах.
Завдяки запропонованій «модульній платформі» базовий автомобіль можна буде за бажанням користувача достатньо легко перетворювати протягом експлуатації. Так, наприклад, може бути встановлена батарея та двигун більшої ємності або додаткова батарея, привід на два колеса доповнити до повнопривідної версії тощо за рахунок використання готових інженерних рішень, які легко будуть інтегруватися в базовий автомобіль.
Таким чином, група розробників пропонує новий підхід до виробництва електромобілів, що дозволяє отримати в малих габаритних розмірах недорогий конкурентний автомобіль з великим салоном, що має можливість трансформації та модифікації.Запропонований автомобіль може заповнити сегмент ринку бюджетних автомобілів вартістю від 12 000 дол. США.