Післямова воркшопу для молоді «Громадська участь в місцевому бюджетуванні»: треба менше говорити, більше вникати та цікавитися
25 вересня 2019 року близько 40 представників молоді Сєвєродонецька прийняли участь у воркшопі «Громадська участь в місцевому бюджетуванні». Захід організовано за ініціативи Сєвєродонецької міської ради та безпосередньо її фінансового управління. А проводили його експерти Фундації ПАУСІ у рамках Ініціативи «Громадська участь в місцевих бюджетах» Ірина Стасюк та Анна Ніколенко-Баєва. Цей проект реалізується німецьким товариством міжнародного співробітництва DeutscheGesellschaftfürInternationaleZusammenarbeit (GIZ) Gmbh та фінансується Федеральним Міністерством економічного співробітництва та розвитку Німеччини.
Ми звернулися до деяких учасників воркшопу з проханням висловити свої думки з приводу проведеного заходу та поцікавились, що нового вони узнали про участь громадськості в місцевому бюджетуванні. Ось що нам відповіли учасники воркшопу.
Голова Молодіжного парламенту при виконкомі міськради Олег Бутков: «На заході було про процес формування бюджету було розказано просто, зрозумілими для молоді словами. Я вважаю, що це дуже важливо, тому що небагато людей, які уявляють, що таке бюджет, як він формується, як витрачається, як його можна проконтролювати, як в ньому можна прийняти участь. І дуже важливо, щоб люди знали, як вплинути на цей процес, розуміти, які кошти куди йдуть. Це дуже важливо, тому що часто люди необґрунтовано звинувачують владу в чомусь, хоча, насправді, досить зайти на сайт і подивитися. Зараз багато ресурсів, які висвітлюють процеси витрачання бюджетних грошей, тендери - це все дуже відкрито. Тому треба менше говорити, більше вникати і цікавитися цим.
Процес формування бюджету участі - дуже цікава ініціатива, яка сьогодні стала досить поширеною практикою. Частина бюджету відводиться під проекти громадських організацій. І це своєрідний спосіб позмагатися громадським організаціям. Зрозуміти, що безпосередньо вони можуть реалізувати якісний проект. Це цікавий спосіб, його потрібно використовувати. Плюс люди, особливо молодь, безпосередньо беруть участь у формуванні бюджету. Це дуже важливо, тому що одна справа, коли ти вивчаєш на папері, а інша справа, коли люди стають суб'єктами бюджетного процесу».
Олександр:«Місце проведення досить цікаве. Дізнався багато нового: як розподіляється міський бюджет; як я можу вплинути на розподіл бюджету; що можу запропонувати свій проект і його розглянуть. Найголовніше, я зрозумів, що я можу бути корисний своєму місту».
Анна (5 школа, учениця 10 класу): «Ми беремо участь у проекті за підтримки UNICEF. І ми хотіли підійти і проконсультуватися з цього приводу. Отримали багато корисних порад. Також дізналися, як можна вплинути на формування міського бюджету. Було дуже пізнавально, дружньо. Я рада, що в нашому місті навіть така молодь, як ми, можемо щось зробити».
Іван (учень колегіуму):«Дізнався багато нового і цікавого. І як я можу застосувати ці знання у своєму подальшому житті. Хотів би реалізувати проект, щоб у Сєвєродонецьку був скейт-парк і обладнана паркова зона біля озер».
Владлена(учениця 6-ї школи) :«Ми прийшли сюди з активною молоддю нашої школи, щоб допомогти нашому місту вирішити різні проблеми, запропонувати щось нове. Захід, вважаю, дуже корисний для благоустрою Сєвєродонецька. Дуже сподобалось. Працюємо активно, пишемо, що можна б зробити, запропонувати. Сподіваюся, щось з цього здійснять, профінансують, і Сєвєродонецьк буде європейським містом. Хотілося б, в першу чергу, озеленити наше місто та відремонтувати дороги - це найголовніше».
Єфим(учень колегіуму):«Сьогодні на воркшопі дізнався, що в нашому місті є багато можливостей, щоб просувати різні ідеї для молоді і не тільки. Є можливості для їх реалізації. Багато чого дізнався, особливо, як розподіляється міський бюджет. Дізнався, як можу завести проект чи ідею, щоб її підтримали інші люди».
Єлизавета: «Я дізналася багато нового про міський бюджет та отримала відповідь на питання, яке мене цікавило, звідки надходять та куди ж ідуть кошти міського бюджету. Я отримала досить розгорнуту відповідь. Дізналася, звідки вони беруться: з держави, з податків. Модератори добре доносили нам інформацію, було все зрозуміло, цікаво і весело. Якби була велика сума грошей на проект, то ми б зробили щось для молоді - скейт-парк, який всі так хочуть; нові зупинки з Wi-Fi і з зарядними пристроями; і якісь культурно-розважальні центри».
Валентин Капацій (викладач історії та права школи №6):«Сьогодні з дітьми, а це учні 10-11 класів, взяли учать у цьому заході. Одразу скажу, що мені подобається така ініціатива і такий захід, а саме залучення молоді до активного життя, до проблем міста. Але не стільки до проблем, скільки до шляхів їх вирішення. У перерві я спілкувався з учнями, їм також це подобається. У них виникають питання. Вони вже сьогодні дещо по-іншому дивляться на проблеми міста. Не з примітивного боку, а більш фахово, бо вони почули експертів Фундації ПАУСІ та спеціалістів міськради. І тому вже дивляться, що процес створення бюджету, а далі – що важливо – реалізація цього бюджету - це дуже складний процес і не все можна вирішити одразу. Тому це дуже важливо для того, щоб діти, коли завершують своє навчання в школі, змогли долучитись до активного життя міста».