Звернення депутатів до Президента України Володимира Зеленського щодо планів будівництва залізниці в Луганській області
19 грудня на засіданні 75-ї (позачергової) сесії міської ради, за ініціативи лідера депутатської групи «Сєвєродончани», голови постійної депутатської комісії з питань планування бюджету та фінансів Ігоря Буткова, депутати Сєвєродонецької міської ради прийняли звернення до Президента України Володимира Зеленського щодо планів будівництва залізниці в Луганській області.
Текст звернення:
Шановний пане Президенте України!
Сєвєродонецька міська рада вже двічі зверталася до Луганської обласної державної адміністрації з пропозиціями щодо альтернативного варіанту будівництва залізниці, яка має з’єднати ізольовану зараз гілку Кіндрашівська-Лантратівка з іншими напрямками залізниці України. На жаль, наші пропозиції кожен раз лишалися без розгляду. Хоча вони стосуються не лише суттєвих інтересів Держави, але й інтересів нашої територіальної громади.
Нове керівництво ЛОДА в особі її голови Сергія Гайдая озвучило плани щодо будівництва такої залізничної гілки, проте пропозиції Сєвєродонецької міської ради, які вже двічі подавалися, знову були проігноровані.
За нашою пропозицією залізнична гілка має бути прокладена від міста Сєвєродонецьк (від станцій Сєвєродонецьк чи Рубіжне Донецької залізниці) до зупиночного пункту Бахмутівка Донецької залізниці. Впевнені, що це взагалі єдиний реалістичний варіант будівництва такої залізниці, бо практично уся дорога буде пролягати по землях державної власності, наданих у постійне користування Сєвєродонецькому та Новоайдарському лісництвам. Шість інших варіантів, які презентував пан Сергій Гайдай, передбачають прокладення залізниці по землях сільськогосподарського призначення, які в основному знаходяться у приватній власності. Для надання землі під будівництво залізниці по варіанту, запропонованому Сєвєродонецькою міською радою, достатньо буде одного рішення Кабінету Міністрів, а для реалізації інших варіантів – вирішення проблем з земельними ділянками сотень приватних власників. Останнє дасть можливість певним чиновникам заробити грошей на оборудках з землею, але навряд чи так можна побудувати залізницю.
Є й інші вагомі переваги варіанту, запропонованого Сєвєродонецькою міською радою.
Перш за усе, такий варіант, за попередніми оцінками, на півмільярда дешевше за інші. Це пов’язано з географічними особливостями: північна частина Луганської області розташована на відрогах середньоросійської височини, там дуже пересічена місцевість. Тому будівництво залізниці там є завідомо дорожчим.
По-друге, відстань для перевезення донбасівського (наприклад, лисичанського) вугілля на електростанцію у місто Щастя при варіанті будівництва дороги через Сєвєродонецьк приблизно на 150 км менше, ніж при інших варіантах.
По-третє, при наявності такої залізниці жителі більшої частини підконтрольної частини території Луганської області мали б можливість діставатися до тимчасового обласного центру приміськими поїздами. Що мало б значне соціальне значення.
Зрозуміло, що наявність залізниці мало б суттєве значення і для жителів міста Сєвєродонецьк. Бо на сьогодні це - єдиний в Україні обласний центр, який не має залізничного сполучення.
Тож, звертаємося до Вас, шановний пане Президенте, з надією, що Ваше втручання примусить керівництво обласної державної адміністрації принаймні розглянути варіант, який пропонується Сєвєродонецькою міською радою як альтернативний при розробці техніко-економічного обґрунтування будівництва нової залізниці в Луганській області.
За дорученням депутатів Сєвєродонецької міської ради,
Секретар міської ради, в.о. міського голови Сєвєродонецька В.П.Ткачук