Ви тут:

Сєвєродонецьк на 9 місці в рейтингу 35 найбільших міст України. Як рахували.

16-09-2019
Категорія: 

Вячеслав Ткачук зайняв 9 місце в ТОП-35 мерів найбільших міст України.

Як рахували. Щорічний рейтинг журналу ]]>Кореспондент]]>.

Під час розрахунку рейтингу  розглядали дві категорії показників.

Перша категорія - це політична складова, яку 11 експертів оцінювали за такими напрямками:

- наявність підтримки міською радою;

- конструктивні відносини з центральною виконавчою владою;

- наявність групи підтримки в парламенті;

- конструктивні відносини з головою облдержадміністрації (так, це взаємопов'язано з другим пунктом, але багато голів ОДА мають свою точку зору, досить згадати спроби позбавити мера столиці повноважень глави міськдержадміністрації);

- медійність як загальнонаціональної фігури, тобто наскільки вона відома не тільки в регіоні, але і як самостійна політична величина.

Кожен з наших експертів провів велику роботу - виставив усім 35 учасникам рейтингу бали за кожним з п'яти перерахованих параметрів. Ми ці оцінки підсумували. І в підсумку отримали рейтинги політичного впливу. Як виявилося, наявність великої політичної ваги не гарантує перших місць у підсумковому рейтингу. Фінансові можливості теж важливі.

Рік тому нам було непросто зібрати 10 експертів. У нинішньому взяли участь майже стільки ж. Проте 11 експертів на 35 оцінюваних персон - цілком достатньо для якісного рейтингування.

Друга група показників стосувалася оцінки економічної частини впливовості. Ось вони:

- сума доходів міського бюджету (тут і далі - в розрахунку на душу населення);

- сума офіційних трансфертів як з центрального, так і з обласного бюджетів;

- розмір бюджету громадських ініціатив (він же бюджет участі);

- доходи від податку на прибуток підприємств комунальної форми власності;

- доходи від податку на майно (нерухомість і т. п.).

Джерелом інформації для нас були вже прийняті місцевими радами міські бюджети на 2019 рік. Втім, була зроблена поправка - всі ці показники ми розглядали в розрахунку на душу населення, щоб максимально зменшити вплив розмірів міста на впливовість тієї або іншої політичної фігури.

Перший з показників - сума доходів міського бюджету - був обраний тому, що впливовість міського голови залежить від сум, якими він може оперувати в інтересах жителів міста.

В Україні переважна частина податків збирається в центральний бюджет і тільки потім частково ці гроші повертаються територіям у вигляді так званих офіційних трансфертів. Розмір цих виплат у розрахунку на душу населення в тому чи іншому регіоні свідчить одночасно про дві речі. По-перше, про те, наскільки міська влада зуміла домовитися з центральною. Так, є вирівнювання доходів місцевих бюджетів - там, де менше збирається місцевих податків і зборів, центральна влада доплачує. Але насправді різниця між регіонами у частині щедрості центру є. По-друге, чим більше трансферти, тим більше можливості у мера міста щось зробити для його жителів.

Розмір бюджету громадських ініціатив у розрахунку на душу населення - третій показник. Це невеликі суми. Але вони ілюструють готовність і здатність міського голови вступати в діалог зі своїми виборцями з приводу того, які саме ініціативи, висунуті безпосередньо самими городянами, будуть профінансовані.

Доходи від податку на прибуток підприємств комунальної форми власності - це свідоцтво того, наскільки ефективна міська влада, наскільки якісно вона управляє міськими комунальними підприємствами. Ну і показник її некорумпованості. Чим більше податкові надходження за цією статтею - тим, очевидно, менше встигли вкрасти з тих підприємств.

Доходи від податку на майно (нерухомість і т. п.) - це суто місцевий податок (як і податок на доходи фізосіб). Але його ставка, на відміну від прибуткового, встановлюється місцевою радою. Ця ставка, як і якість збору цього податку, впливає на підсумкову суму надходжень. І саме від міського голови значною мірою залежить те, скільки цей податок принесе грошей до міського бюджету, а потім - городянам.

 

Хто оцінював мерів

Сергій Литвинов, заступник директора Центру соціальних технологій Соціополіс.

Андрій Миселюк, політолог, директор Інституту соціально-політичного проектуванняДіалог.

Олександра Решмеділова, політичний аналітик.

Олексій Голобуцький, заступник голови Агентства моделювання ситуацій.

Ірина Тиран, політичний експерт.

Світлана Кушнір, політичний і економічний оглядач, експерт Reputation Lab.

Євген Магда, директор Інституту світової політики.

Дмитро Воронков, політичний оглядач.

Анатолій Луценко, політолог, директор компанії GMT Group.

А також представники редакції Корреспондента - оглядач Валерій Літонінський і головний редактор Олександр Крамаренко.

Редакція дякує Павлові Харламову (видання Деньги) за допомогу в аналізі бюджетних показників.

Кореспондент: ]]>ТОП 35. Рейтинг мерів українських міст]]>

 

 





Рейтинг: 
1
Средняя: 1 (1 оценка)