Відповіді на найпоширеніші питання про декларацію з лікарем
Через війну та окупацію велика кількість українців були змушені змінити місце проживання. Багато хто зіткнувся з проблемами в отриманні медичної допомоги через віддаленість та/або відсутність звʼязку зі своїм сімейним лікарем. Відповідаємо на найпоширеніші запитання щодо отримання ПМД (первинної медичної допомоги) та укладання декларації під час війни.
Як змінити лікаря і скільки разів можна це робити?
Якщо – через будь-які обставини, у тому числі від’їзд медика, викликаний військовими діями на території України, – у вас виникла потреба змінити лікаря, з яким була укладена декларація, ви можете просто подати нову декларацію до нового фахівця. Стара декларація анулюється автоматично.
Обирати лікаря та підписувати декларацію можна необмежену кількість разів.
Проте, звертаємо увагу, що ви можете підтримувати зв’язок зі своїм лікарем дистанційно, навіть живучи в різних куточках країни. Телефоном чи в месенджері зараз можна отримати консультацію, рецепт за програмою «Доступні ліки» чи електронне направлення. Якщо маєте змогу зберігати контакт зі своїм лікарем – варто зробити це. Адже чим довше лікар знає пацієнта, тим краще розуміє особливості його здоров’я та ефективніше допомагає.
Також нагадуємо, що якщо ви перебуваєте поза домівкою і потребуєте допомоги сімейного лікаря, можна звернутися у найближчу амбулаторію або центр первинної допомоги за місцем фактичного перебування. Нову декларацію для цього укладати не потрібно.
Чи припиняється дія декларації у разі невідвідування свого сімейного лікаря?
Ні. Декларація залишається чинною незалежно від того, як часто ви приходите на прийом до лікаря.
Але є причини, за яких декларація припиняє діяти. Наприклад:
- у разі ліквідації юридичної особи чи ФОП того закладу, в який подали декларацію;
- якщо ваш лікар звільнився – тоді потрібно подати декларацію до іншого лікаря;
- декларація неповнолітнього пацієнта з педіатром припиняє діяти у день його 18-річчя, відтак слід підписати нову декларацію з терапевтом або сімейним лікарем.
Що робити, якщо змінився номер телефону, який пацієнт вказав, укладаючи декларацію?
Якщо у пацієнта змінився номер телефону, інформацію про це потрібно оновити.
Змінити номер телефону можна через електронну форму на сайті Національної служби здоровʼя України (НСЗУ) у розділі «Громадянам» .
Щоб подати запит, потрібно вказати прізвище, ім’я та по батькові, дату народження, ідентифікаційний номер, документ, що посвідчує особу, його серію та номер. А також накласти кваліфікований електронний підпис. Отримати його можна у фіскальній службі, Казначействі, Приватбанку, у платних надавачів електронних довірчих послуг тощо.
За цим запитом пацієнта НСЗУ змінює налаштування, і з’являється можливість оновити номер телефону.
Щоб перевірити статус поданого запиту, використовуйте сервіс «Перевірка стану запиту» на сайті НСЗУ.
Там потрібно ввести реєстраційний номер запиту. Збережіть його після подачі запиту.
Після того, як запит буде виконаний і метод аутентифікації, тобто попередній номер телефону анулюється, зверніться до лікаря, з яким уклали декларацію, й оновіть свій номер телефону.
Як дізнатися, чи є у найближчому закладі вільні лікарі, з якими можна укласти декларацію?
Всі дані про заклади первинної медичної допомоги, які мають договір з НСЗУ, та про лікарів, які працюють в цих центрах, поліклініках і амбулаторіях, має Національна служба здоров’я України. Зараз, на жаль, з міркувань безпеки її дашборди закриті. Проте таку інформацію можна отримати за телефоном контакт-центру НСЗУ – 16-77.
Якщо відсутня можливість укласти декларацію з лікарем у найближчому медзакладі ПМД, оператор підкаже інші. Крім того, звертаємо увагу, що існує можливість укладати декларації з лікарями, які працюють у приватних медичних закладах та лікарями-ФОП. Про них також може поінформувати оператор контакт-центру.
Джерело: https://moz.gov.ua/article/news/vidpovidi-na-najposhirenishi-pitannja-pr...