Як споживачу отримати компенсацію за втрачену або пошкоджену посилку? Давайте розбиратися!
Українці регулярно користуються послугами поштових операторів для надсилання великих та маленьких вантажів. Нажаль, виникають ситуації, коли посилку пошкоджено або втрачено.
По-перше, важливо мати докази того, що послуга була надана. Це може бути квитанція про оплату послуги, договір, укладений з кур’єрськими службами, із зазначенням ваги, оціночної вартості та ін.
По-друге, перед вибором оператора поштового зв’язку варто уважно ознайомитися з умовами надання послуг, що розміщені для ознайомлення на офіційному вебпорталі цієї компанії і розуміти, який механізм відшкодування збитків передбачено публічним договором.
По-третє, будь-яке відправлення повинно бути здійснено з описом вкладення та оголошеною цінністю — це дає можливість компенсувати збитки в разі втрати або пошкодження відправлення.
Шановні споживачі, будьте уважні! Чітко зазначайте опис вкладення і обов’язково вказуйте реальну оголошену вартість вантажу.
Звертаємо увагу, що відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» виконавець зобов'язаний протягом місяця відшкодувати збитки, що виникли у зв'язку з втратою, псуванням чи пошкодженням речі, прийнятої ним від споживача для виконання робіт (надання послуг).
Відповідальність операторів поштового зв’язку перед користувачами передбачена у статті 32 Закону України «Про поштовий зв’язок» від 3 листопада 2022 року № 2722-IX https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2722-20#Text .
Правила за якими надаються поштові послуги передбачені у «Правилах надання послуг поштового зв'язку» , затверджені постановою КМУ від 05.03.2009 № 270 https://ips.ligazakon.net/document/KP090270?an=467 .
У разі виникнення претензій у споживача стосовно якості послуг та відмови суб’єкта господарювання задовольнити висунуті ним вимоги відповідно до чинного законодавства про захист прав споживачів - звертайтесь за консультаціями до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів управління економічного розвитку Сєвєродонецької МВА на електронну адресу : der_investukr [dot] net (). Також ви можете звертатися до Держпродспоживслужби або до її територіальних органів (https://dpss.gov.ua/sluzhba/teritorialniorgani )»