Ви тут:

Відділ торгівлі та з захисту прав споживачів закликає бути пильними при виборі виконавця робіт (надання послуг)

22-07-2019

Літо - період ремонтів. Як вибрати виконавця робіт  та бути задоволеним  їх результатом?

У весняно-літній період у багатьох з нас виникає бажання зробити у своїй оселі ремонт. Але, до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів регулярно звертаються ображені  споживачі зі скаргами на підприємців, з якими вони уклали договір на виконання робіт (виготовлення натяжної стелі; виготовлення та монтаж ПВХ конструкцій; утеплення житлового приміщення  та інше). Часто споживачі знаходять потенційних виконавців робіт через оголошення в Інтернеті або газеті.   Після  того, як  споживач укладає договір та сплачує певну суму коштів виконавець робіт або виконує роботи повільно та неякісно, або взагалі зникає. Для того, щоб споживачу не потрапити в халепу та отримати задоволення від результатів роботи, яку він оплатив дамо декілька порад :

  1.  При виборі виконавця  робіт ознайомтесь із відгуками попередніх замовників.
  2. Перевірте чи дійсно дана особа, що пропонує свої послуги на виконання робіт, є суб’єктом господарювання (підприємцем). Для цього запитайте в нього Витяг  (Виписку) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У даному документі вказано прізвище,ім’я та по батькові підприємця (для юридичної особи - назва). Провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання тягне  за собою адміністративну відповідальність за статтею 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
  3. Перевірте,у разі можливості, наявність офісу (часто споживачі, коли  бажають пред’явити претензію стосовно неякісного виконання робіт, не находять підприємця за адресою, що вказана у реквізитах договору).
  4. УВАГА! До підписання договору (де зазначено перелік робіт, матеріали, які при цьому використовуються, вартість робіт і матеріалів, а також терміни їхнього виконання)  уважно ознайомтесь з умовами договору, а якщо якийсь пункт договору Вас не влаштовує, то вимагайте внести в договір відповідні зміни. У тому випадку, якщо Вам в цьому відмовлено, то краще знайти іншого виконавця. Усні обіцянки з боку підприємця та його співробітників не тягнуть за собою жодних зобов'язань та відповідальності за їх невиконання.
  5. Вимагайте розрахунок вартості робіт, що Ви замовляєте ( у надрукованому вигляді  із зазначенням всіх параметрів). То б то, Ви повинні одержати повну і достовірну інформацію про товар та роботу до підписання договору та здійснення оплати. До підписання договору на виконання робіт  необхідно обдумати чи влаштовує Вас вартість робіт.
  6. Якщо виконавець не приступив до виконання робіт або роботи виконуються дуже повільно, то споживач має право , згідно  ч.1 статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів»  відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений термін стає неможливим.

Якщо значну частину обсягу послуги чи робіт (понад сімдесят відсотків загального обсягу) вже було виконано, споживач має право розірвати договір лише стосовно частини послуги або робіт, що залишилася.

  1. Якщо під час виконання  робіт (надання послуг) стає очевидним, що роботи не будуть виконані з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця.
  2. У тому випадку якщо споживачем були виявлені недоліки у виконаній роботі (наданій послузі) він маєте право за своїм вибором вимагати від виконавця за договором (ч. 3. статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів»):

1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;

2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);

3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;

4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;

5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

  1. Після виконання робі за договором вимагайте Акт виконаних робіт. У разі виявлення недоліків у виконаній роботі(наданій послузі) споживач  зазначає про це в Акті.
  2. Згідно ч. 8 статті10 Закону України «Про захист прав споживачів»   Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги).
  3. У тому разі, якщо споживач уклав договір на виконання робіт (надання послуг) та оплатив дану роботу , а виконавець не виконує роботу, не виходить на зв'язок , споживач може звернутись із відповідною заявою  до правоохоронних органів.

За отриманням консультації спеціалістів ви можете звернутись до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів Сєвєродонецької міської ради за адресою: м. Сєвєродонецьк, бульвар Дружби Народів, 32, 3-поверх, каб. № 65  або за тел. 4-44-11, 4-50-76.

Вдалих придбань!

 

Начальник відділу торгівлі та з захисту прав споживачів  Т.Г. Красюк