Споживач, прочитай зміст договору до його підписання!
До відділу торгівлі та з захисту прав споживачів Сєвєродонецької міської радипродовжують регулярно звертатися споживачі зі скаргами на те, що замовив виготовленнявікон (дверей та інш.), підписав договір з підприємцем, оплатив аванс, а через декілька днів, або на наступний день зрозумів, що це дорого або в загалі не потрібно. Споживач нервує, вимагає повернення коштів. Керуючисьвідомою фразою (рос.мовою) "Повторение — мать учения", ще раз коротко нагадаємо корисні поради, щоб не стати жертвою недобросовісних підприємців.
1. До підписання договору із виконавцем робіт поцікавтесь у своїх знайомих, друзів та сусідів, які вже встановили у своїх оселях вікна (двері та інше) чи задоволені вони сервісом, умовами договору та самою продукцією.
2. Укладання договору є правом споживача, а не його обов’язком! Якщо Ви вирішили, що даний товар (робота, послуга) Вам необхідний, то до підписання договору необхідно його уважно прочитати! Наприклад, часто в усній формі Вам обіцяють монтаж вікон, а в розділі договору «Предмет договору» вказано лише передача Вам у власність товару, а про монтаж конструкцій – мова не йде). Тому і відповідальність за монтаж конструкцій виконавець договору не несе. Краще за все, коли виготовленням, установкою (монтажем) і сервісним обслуговуванням займається одна й та сама ж організація. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків і наявності спору про те, хто ж винен у прояві цих недоліків, споживач має право вимагати проведення експертизи втрати якості придбаного товару. Експертиза проводиться після письмової заяви на ім'я продавця та за його рахунок (п. 4 ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів»).
3. До підписання договору та здійснення оплати Ви повинні одержати повну і достовірну інформацію про товар та роботу. Розрахунок вартості повинен бути наданий Вам у надрукованому вигляді із зазначенням всіх параметрів замовленого Вами вікна, і містити схему-креслення обраної Вами конструкції.
4. До підписання договору обдумати чи влаштовує Вас вартість. Якщо Вам обіцяно знижку вимагайте, щоб в рахунку була вказана повна вартість робіт та з урахуванням знижки (щоб не задавати питання після підписання договору: «А де ж знижка?»). Так як після підписання договору претензії до виконавця про високу вартість виробу є неправомірними. Рекомендуємо вносити аванс чи передплату не більше як 10 % від загальної вартості за договором.
Якщо Ви підписали договір , то пам’ятайте, що згідно з Переліком товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню), який міститься у додатку № 3 до постанови КМУ від 19.03.94 р № 172, до такого виду товару відноситься скло, нарізане або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником). Тобто, Ви вправі відмовитися від виконання робіт з виготовлення ПВХ конструкцій в тому випадку, якщо Ваше замовлення ще не виконано (або виконавець ще не приступив до його виконання).
Якщо Вами були виявили недоліки у виконаній роботі (наданій послузі) Ви маєте право за своїм вибором вимагати від виконавця за договором (ч. 3. статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів»):
- безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
- відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
- безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
- відшкодування завданих збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
- реалізації інших прав, які передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.
Якщо Вам необхідна консультація спеціалістів звертайтесь до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів Сєвєродонецької міської ради за адресою: м. Сєвєродонецьк, бульвар Дружби Народів, 32, 3-поверх, каб. № 93 або за тел. 4-44-11, 4-50-76 ».
Вдалих придбань!
Начальник відділу торгівлі та з захисту прав споживачів Т.Г. Красюк