Ви тут:

Купівля товарів через інтернет-магазини

26-06-2017

На даний час дуже популярними стала купівля товарів через інтернет-магазини.  Такий  спосіб купівлі товару економе нам час та надає широкий вибір товару. Але, багато з нас не замислюються над тим, яку інформацію про магазин  та які документи  про товар необхідно вимагати від продавців інтернет-магазинів  при здійсненні купівлі. Частіше за все при отриманні товару через пошту у споживача є лише адреса поштового відділення з якого було відправлено товар. При виникненні будь-яких претензій до продавця  відносно якості товару, споживач намагається самостійно або звертаючись до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів  чи Головного Управління Держпродспоживслужби в Луганській області

захистити свої порушені права.  Але, розшук суб’єктів господарювання не входе до повноважень вищевказаних органів . У зв’язку з викладеним розберемо декілька питань.

               Що повинен містити документ, який засвідчує факт укладення договору, і є підставою для виникнення взаємних прав та  обов'язків? 
                Відповідно до  ст..ст. 12, 13 Закону України «Про захист прав споживачів»  № 1023-XII від 12.05.91 р. та п. 1.5 п. 1.6 Правил продажу товарів на  замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, зареєстрованих в Мінстерстві юстиції України 16.10.07 р. № 1181/14448 такий  документ  повинен містити інформацію про:
1) дату укладення договору;
     2) найменування та місцезнаходження продавця;
     3) найменування товару;
     4) ціну;
     5) строк виконання робіт (надання послуг);
     6) інші істотні умови договору;
     7) права та обов'язки сторін договору.
     Також, перед укладанням договору продавець повинен надати споживачеві інформацію про:
     1) найменування продавця,  його місцезнаходження  та  порядок прийняття претензії;
     2) основні характеристики товару;
     3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
     4) гарантійні  зобов'язання  та  інші  послуги,  пов'язані  з утриманням чи ремонтом товару;
     5) інші умови поставки або виконання договору;
     6) мінімальну   тривалість   договору,  якщо  він  передбачає періодичні поставки товару;
     7) вартість     телекомунікаційних    послуг,    якщо    вона відрізняється від граничного тарифу;
     8) період прийняття пропозицій;
     9) порядок розірвання договору.

 

Коли і як  можна повернути товар ?

Споживач має право розірвати укладений договір,   повідомивши  продавця про місце, де продукцію можна забрати назад (ч. 5 ст. 12 Закону про захист споживачів). Обов'язок споживача зберігати її в себе припиняється по закінченні 60 днів після одержання. Якщо протягом цього часу продавець не приїде за товаром, товар стає власністю споживача, причому безоплатно. Коли для доставки використовували послуги пошти, у договорі може бути передбаче­но, що покупець повертатиме товар також поштою. Тоді будь-які витрати, пов'язані з пересиланням продукції, покладають на про­давця (він має відшкодувати споживачу гроші, які той заплатив у зв'язку з поверненням).Щоб мати змогу розірвати договір купівлі-продажу, споживач повинен зберігати товар у незмінному стані (ч. 7 ст. 12 Закону України «Про захист споживачів»).

Але,  згідно  ч. 5 ст. 13 Закону України «Про захист споживачів» споживач не має права розірвати договір, якщо  :

  • за згодою споживача поставка товару електронними засобами зв'язку відбулася до закінчення строку розірвання договору, про що споживачеві повідомлено у підтвердженні інформації (наприклад, при купівлі через Інтернет комп'ютерної програми її можуть наді­слати споживачу дуже оперативно);
  • ціна товару залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;
  • договір стосується виготовлення або переробки товару на за­мовлення споживача, тобто товар не можна продати іншим особам (або можна з істотними фінансовими втратами для продавця);
  • споживач відкрив аудіочи відеокасету або носій комп'ютерного забезпечення (компакт-диск), які постачають запечатаними;
  • договір стосується доставки періодичних видань;
  • договір укладено щодо лотерей чи інших азартних ігор.

За консультаціями звертайтесь до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів Сєвєродонецької міської ради за адресою:  м. Сєвєродонецьк, бульвар Дружби Народів, 32, 3-поверх, каб. № 93 в такі дні: понеділок, середа з 8 -00 до 12-00 годин; вівторок, четвер з 13-00 до 17-00 годин; п’ятниця  - не прийомний день (тел. 4-44-11, 4-50-76).

Вдалих придбань!

 

Начальник відділу торгівлі

та з захисту прав споживачів                                                                    Т.Г. Красюк