Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Сєвєродонецької міської ради Луганської області
Юридична адреса: 93400, Луганська область, Сєвєродонецький район, місто Сєвєродонецьк, вул. Гагаріна, будинок 113.
Телефон: +380952511904
Електронна пошта: natalya [dot] medvedeva [dot] 82ukr [dot] net
Кадровий склад:
Медведєва Наталія Миколаївна – в.о.директора ІРЦ, практичний психолог
Ярощук Юлія Костянтинівна – фахівець (консультант) (олігофренопедагог, спеціальний психолог, вчитель дітей з вадами розумового розвитку)
Режим роботи: Понеділок 09.00 – 18.00
Вівторок 09.00 – 18.00
Середа 09.00 – 18.00
Четвер 09.00 – 18.00
П’ятниця 09.00 – 18.00
Субота вихідний
Неділя вихідний
Обідня перерва 13.00 – 14.00
КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» створений з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (далі - комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
У своїй діяльності інклюзивно-ресурсний центр керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, “Про професійну (професійно-технічну) освіту”, “Про фахову передвищу освіту”, “Про вищу освіту”, “Про дошкільну освіту”, іншими актами законодавства.
Основні завдання:
1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій, щодо програми навчання, особливостей організації психолого- педагогічної допомоги відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини.
2. Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з особливими освітніми потребами:
- дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти;
- дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу.
3. Визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі (групі);
4. Визначення рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти.
5. Проведення комплексної оцінки, у тому числі повторну, за місцем навчання та/або проживання (перебування) особи. Графік проведення комплексної оцінки обов’язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров’я та батьками (одним з батьків) або законними представниками особи за два тижні до початку її проведення.
Для осіб, які мають освітні труднощі тяжкого та найтяжчого ступеня прояву; відповідно до індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю потребують індивідуального догляду та супроводу; перебувають на довготривалому лікуванні та/або реабілітації в закладах охорони здоров’я комплексна оцінка проводиться за місцем їх проживання (перебування).
6. Участь у команді психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку.
7. Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами у закладах освіти, в яких вони навчаються та шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками), з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку дитини з ООП, якості інклюзивної освіти у закладах освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей.
8. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в центрі, за згодою батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини.
9. Ведення реєстру закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту та громадських об’єднань, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, у тому числі фахівців закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти (шкіл-інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів, громадських об’єднань, за згодою фахівців, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами.
10. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічної освіти з питань організації інклюзивного навчання.
11. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічної освіти, батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічної допомоги таким дітям.
12. Взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічної освіти щодо виконання рекомендацій, зазначених у висновку центру, проведення оцінки розвитку дитини з особливими освітніми потребами.
13. Надання консультацій батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої освіти та професійно-технічної освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, наявних освітніх, медичних, соціальних ресурсів для надання допомоги таким дітям.
14. Надання консультативно-психологічної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.
15. Провадження інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань організації надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.
16. Взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров’я, закладами соціального захисту, службами у справах дітей, громадськими об’єднаннями щодо виявлення та надання своєчасної психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами, починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів; підготовка звітної інформації про результати діяльності центру для Власника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності центру, а також аналітичної інформації для відповідного центру.