З 1 березня електронні публічні послуги у сфері державного експортного контролю надаватимуться онлайн
Уряд унормував функціонування інформаційно-комунікаційної системи у сфері державного експортного контролю (ІКСЕК). Відповідну постанову було ухвалено на засіданні Кабінету Міністрів України 6 лютого 2024 року.
У межах реалізації експериментального проекту, який розраховано на два роки, електронні публічні послуги у сфері державного експортного контролю надаватимуться онлайн. Мова іде про оформлення та видачу посвідчення про реєстрацію суб’єкта, дозволу на здійснення експорту/імпорту товарів, висновку про транзит, тимчасове ввезення/вивезення товарів, а також висновку про проведення переговорів.
Система розгортатиметься у кілька етапів, а повноцінно запрацює упродовж наступних 6 місяців. З 1 березня заявники отримають змогу подавати заяву онлайн на отримання послуг «Реєстрація», «Експорт» та «Імпорт».
Наразі тривають останні тестування програмного забезпечення ІКСЕК. Нагадаємо, що ІКСЕК є вітчизняною локалізацією спеціалізованого програмного забезпечення Stratlink, яка наразі використовується органами державного експортного контролю у понад десяти країнах світу. ЇЇ розробником є естонська компанія SpinTek з якою Держекспортконтроль плідно співрацює протягом останніх кількох років.
Цифрова платформа суттєво спрощує та прискорює комунікацію між Державною службою експортного контролю України та заявником, а також пропонує заявникам низку суттєвих переваг, зокрема:
- у ній інтегровано шаблони документів, які автоматично генеруються шляхом заповнення відповідних полів в системі;
- створення заяви стає більш простим та структурованим, роботу над нею можна зупиняти у будь-який момент та повертатися до роботи над нею у зручний час, адже усі напрацювання зберігаються у вигляді чернетки. Більше того, у разі потреби, заявник може створювати нову заявку шляхом дублювання будь-якої із попередніх заяв;
- у системі наявні інтерактивні довідники для вибору позиції товару за списком та повної інформації щодо товару;
- є можливість автоматично завантажувати інформацію з інших державних інформаційно-комунікаційних систем;
- система інформує заявника про певні етапи роботи експертів над заявкою.
ІКСЕК стане зручним та сучасним інструментом доступу до послуг Державної служби експортного контролю України.
Зареєструватись в системі аби отримати доступ до особистого кабінету ІКСЕК можна на сайті Держекспортконтролю у розділі «Робочий кабінет ІКСЕК» або безпосередньо за посиланням: https://esec.dsecu.gov.ua/
Наразі є чудова нагода ознайомитись з основним функціоналом системи та задати питання у разі потреби.
Обов’язковою вимогою залишається подача у паперовому вигляді оригіналів гарантійних документів. Заява подана через ІКСЕК із завантаженими копіями гарантійних документів буде опрацьована звичайним порядком, втім видачу дозвільного документу буде здійснено лише після надання оригіналу гарантійного документу (його можна направити до служби пізніше).
Рекомендації по роботі зі ІКСЕК та формату документів, які потрібно подавати для отримання послуг: https://www.dsecu.gov.ua/ua/robochyi-kabinet
Контакти для зв’язку з питань реєстрації у ІКСЕК: телефон 044 4624852, електронна скринька esecdsecu [dot] gov [dot] ua
Державна служба експортного контролю України
https://www.dsecu.gov.ua/ua/poslugi-u-sferi-eksportnogo-kontrolu-nadavat...