Ви тут:

Питання - відповіді, що виникають під час застосування Порядку виплати грошової компенсації особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, за найм (оренду) ними житлових приміщень грошової компенсації, затвердженого по

21-05-2025
Категорія: 

Питання - відповіді, що виникають під час застосування Порядку виплати грошової компенсації особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, за найм (оренду) ними житлових приміщень грошової компенсації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 07.03.2025 № 252

1. Порядком виплати грошової компенсації особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, за найм (оренду) ними житлових приміщень грошової компенсації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.03.2025 № 252 (далі – Порядок), визначено, що заява приймається виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, підрозділом на який покладено функції з питань ветеранської політики територіальної громади за задекларованим або фактичним місцем проживання.

Якщо фактичне і зареєстроване місце проживання не збігається, чи потрібне підтвердження, що він не користується таким правом у іншому місці (задекларованому або фактичному)?

В яку громаду звертатися заявнику для подачі документів на виплату грошової компенсації, який проходить реабілітацію?

Відповідно до абзацу першого пункту 8 Порядку для отримання грошової компенсації за найм (оренду) житлових приміщень (далі – грошова компенсація) особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України (далі – Захисники та Захисниці), зокрема за сприяння фахівця із супроводу (за наявності), подають структурному підрозділу, на який покладено функції з питань ветеранської політики, районної у мм. Києві та Севастополі держадміністрації (військової адміністрації), виконавчого органу сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її утворення) ради за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання або адресою місця фактичного проживання (далі – місцевий орган) заяву про виплату грошової компенсації у паперовій чи в електронній формі (за наявності технічної можливості) за формою згідно з додатком.

Крім того, відповідно до абзацу другого пункту 8 Порядку заява з необхідними документами може подаватися через центр надання адміністративних послуг.

Абзацами першим–другим пункту 12 Порядку передбачено, що Захисник та Захисниця, зокрема через фахівця із супроводу (за наявності), зобов’язані повідомити місцевому органу про зміну, розірвання договору найму (оренди) житлового приміщення не пізніше ніж протягом наступного дня після його зміни, розірвання. У такому разі місцевий орган за участю фахівця із супроводу (за наявності) переглядає рішення про виплату грошової компенсації, приймає рішення про припинення виплати грошової компенсації за наявності підстав, про що повідомляє Захиснику та Захисниці і розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами, визначеним рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства (далі – місцевий розпорядник).

До відома: Мінветеранів підготовлено проєкт постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до Порядку виплати грошової компенсації особам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, за найм (оренду) ними житлових приміщень”, який врегульовує порядок подання заяви про виплату грошової компенсації за адресою орендованого житла і через центри надання адміністративних послуг залежно від місця проживання.

2. Який алгоритм надання субвенції?

Відповідно до абзацу другого пункту 9 Порядку протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення про виплату (відмову у виплаті) грошової компенсації місцевий орган надсилає Захиснику та Захисниці копію такого рішення із зазначенням розміру призначеної грошової компенсації або причин відмови, а також надсилає обласній та Київській міській держадміністраціям (військовим адміністраціям) для розподілу субвенції у порядку, визначеному пунктом 91 Порядку та умов надання у 2025 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення діяльності фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб та окремі заходи з підтримки осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2024 № 779 (далі – Порядок та умови).

Відповідно до пункту 71 Порядку та умов розподіл субвенції у 2025 році між обласними бюджетами і бюджетом м. Києва за напрямом, визначеним абзацом четвертим пункту 4 Порядку та умов, здійснюється Мінветеранів в обсязі, передбаченому в державному бюджеті на відповідний рік, пропорційно потребі у виплаті Захисникам та Захисницям грошової компенсації за найм (оренду) ними житлових приміщень двома етапами:

1) перший етап – до 15 червня на підставі інформації, поданої Мінветеранів обласними та Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) до 1 травня за формою згідно з додатком;

2) другий етап – до 15 листопада на підставі інформації, поданої Мінветеранів обласними та Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) до 1 жовтня за формою згідно з додатком, з урахуванням залишку нерозподіленого обсягу субвенції.

Згідно з пунктом 91 Порядку та умов розподіл субвенції між місцевими бюджетами за напрямом, визначеним абзацом четвертим пункту 4 Порядку та умов, здійснюється обласними та Київською міською держадміністраціями (військовими адміністраціями) на підставі рішень місцевих органів про виплату грошової компенсації за найм (оренду) житлових приміщень з урахуванням положення, визначеного пунктом 14 Порядку, і повідомляють місцевим розпорядникам про розподілений обсяг субвенції та про осіб, на яких  розподілено субвенцію.

Місцеві розпорядники після надходження субвенції на рахунки, відкриті в органах Казначейства, забезпечують Захисникам та Захисницям виплату грошової компенсації за найм (оренду) житлових приміщень з урахуванням положень, визначених пунктом 13 Порядку.

3. Чи мають право на грошову компенсацію особи, яким встановлено статус учасника бойових дій та/або статус особи з інвалідністю, які отримують пільги на оплату житлово-комунальних послуг за зареєстрованим або фактичним місцем проживання?

Згідно з Порядком отримання Захисником та Захисницею пільг на оплату житлово-комунальних послуг за зареєстрованим або фактичним місцем проживання не обмежує право на виплату грошової компенсації.

4. Чи посвідчується договір найму (оренди) житлового приміщення та ким?

Грошова компенсація виплачується Захиснику та Захисниці, які наймають (орендують) житлові приміщення, на підставі договору найму (оренди) житлового приміщення, який укладений згідно з вимогами Цивільного кодексу України у письмовій формі і обов’язково містить його істотні умови, а саме: найменування сторін, предмет договору, характеристики житла, строк, на який укладається договір, розмір, спосіб, форма і строки внесення орендних платежів та умови їх перегляду, умови дострокового розірвання договору, права та зобов’язання сторін, відповідальність сторін та інші умови, визначені законом (абзац п’ятий пункту 6 Порядку).

Відповідно до частини першої статті 209 Цивільного кодексу України правочин, який вчинений у письмовій формі, підлягає нотаріальному посвідченню лише у випадках, встановлених законом або домовленістю сторін.

Порядком не визначено, що договір найму (оренди) житлового приміщення підлягає обов’язковому нотаріальному посвідченню.

5. Яким чином здійснюється оцінювання потреби у забезпеченні Захисників та Захисниць тимчасовим житлом і виплаті грошової компенсації відповідно до пункту 7 Порядку, та чи є затверджений акт оцінювання даної потреби?

Оцінювання потреби, передбачене пунктом 7 Порядку, проводиться місцевим органом з метою моніторингу потреб Захисників та Захисниць, які проживають в даній громаді, у забезпеченні житлом, у тому числі тимчасовим і виплаті грошової компенсації.

Згідно з Порядком типовий примірник акта оцінювання потреби у забезпеченні Захисників та Захисниць тимчасовим житлом і виплаті грошової компенсації не затверджений.

6. Рішення про виплату (відмову у виплаті) приймається одноосібно структурним підрозділом чи є потреба у створенні відповідної комісії?

Відповідно до абзацу першого пункту 9 Порядку місцевий орган розглядає поданні документи, визначені у пункті 8 Порядку, проводить їх перевірку та за участю фахівця із супроводу (за наявності) протягом десяти робочих днів приймає рішення про виплату або відмову у виплаті грошової компенсації та визначає розмір грошової компенсації з урахуванням положень пункту 6 Порядку.

Створення комісії для розгляду документів, їх перевірки та прийняття рішення щодо виплати/відмови у виплаті грошової компенсації Порядком не передбачено.

7. Яким чином отримати інформацію, яка зазначена у пункті 11 Порядку:

- наявність у Захисника та Захисниці житлового приміщення, яке відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам, площа якого відповідає мінімальним нормам, визначеним житловим законодавством, на підконтрольній Україні території;

- забезпечення Захисника та Захисниці службовим житлом, житловим приміщенням для постійного проживання;

- виплати Захиснику та Захисниці грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення;

 - виплата Захиснику та Захисниці компенсації за пошкодженні/знищені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України.

 - отримання субсидій на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення?

Наявність у Захисника та Захисниці житлового приміщення, яке відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам, площа якого відповідає мінімальним нормам, визначеним житловим законодавством, на підконтрольній Україні території, можливо перевірити в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно або інформація про відсутність такого житлового приміщення зазначається у заяві.

Щодо забезпечення службовим житлом, житловим приміщенням для постійного проживання, зазначається Захисником та Захисницею особисто в заяві.

Інформацію щодо виплати грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення можна отримати за запитом до Мінветеранів.

Згідно з абзацами другим – п’ятим Порядку надання компенсації за знищені об’єкти нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2023 № 600, передбачено, що отримувач компенсації здійснює відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” дії щодо державної реєстрації припинення права власності на знищений об’єкт нерухомого майна:

  • у випадку ухвалення Комісією рішення про надання компенсації шляхом надання грошових коштів для фінансування будівництва будинку садибного типу, садового або дачного будинку – після затвердження уповноваженим органом такого рішення Комісії і до моменту проведення виплати компенсації;
  •  у випадку ухвалення Комісією рішення про надання компенсації шляхом видачі житлового сертифіката – після затвердження уповноваженим органом такого рішення Комісії і до дати нотаріального посвідчення договору про придбання житла з використанням житлового сертифіката.

Перевірка відомостей щодо державної реєстрації припинення права власності на знищений об’єкт нерухомого майна здійснюється автоматично програмними засобами Реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі – Реєстр пошкодженого та знищеного майна) (в порядку електронної інформаційної взаємодії Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру пошкодженого та знищеного майна).

Тобто, у разі виплати Захиснику та Захисниці компенсації за пошкодженні/знищені об’єкти нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, інформації про таке майно в Реєстрі пошкодженого та знищеного майна та Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно не буде.

Інформацію щодо отримання субсидій на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення можна отримати за запитом до Пенсійного фонду України.

8. Чи є Google-карта офіційним джерелом для визначення відстані відповідно до абзацу 7 пункту 11 Порядку?

Відповідно до пункту 7 Порядку загальнодержавного топографічного і тематичного картографування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 661 (зі змінами), цифровими топографічними картами є цифрові картографічні моделі, які відповідають змісту аналогової карти певного типу та масштабу, є базами геопросторових даних та метаданих, створюються за допомогою спеціалізованих програмно-технічних засобів з урахуванням класифікації топографічних об’єктів та явищ шляхом кодування їх розміру, форми, розташування та метаданих (якісних, кількісних та структурних характеристик) у прийнятих системах координат, висот, розграфлення, масштабах, проекціях.

9. Чи втрачають право на отримання грошової компенсації поліцейські, особи рядового і начальницького складу служби цивільного захисту при отриманні статусу УБД/ОІВВ?

Поліцейські, особи рядового і начальницького складу служби цивільного захисту не втрачають право на отримання грошової компенсації при отриманні статусу учасника бойових дій або особи з інвалідністю внаслідок війни, якщо відповідають умовам пункту 4 Порядку.

10. Чому не враховані інші структури, які входять до складу сил оборони України (які перебували на службі за контрактом) та на момент оренди житла звільнені зі служби і не набули статус УБД/ОІВВ?

Право на виплату грошової компенсації поширюється виключно на осіб, зазначених у пункті 2 Порядку.

Інше Порядком не передбачене.

11. Чи має право особа, яка приймала участь у бойових діях, звільнилася зі служби, орендує житло, при цьому у власності ніколи не мала житла на отримання грошової компенсації?

Право на виплату грошової компенсації поширюється на осіб, зазначених в пункті 2 Порядку та які відповідають умовам пункту 4 Порядку, зокрема:

є власниками житла, пошкодженого або знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України, інформація про яке внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України, або щодо якого органами місцевого самоврядування подано документальне підтвердження факту пошкодження/знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України;

мають житло, розташоване на територіях, на яких ведуться бойові дії або на тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінрозвитку, щодо яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією.

12. Як перевірити нерухоме майно, яке зареєстроване до 2012 року та не внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно?

Перевірка інформації про наявність права власності на житлове приміщення проводиться на підставі інформації (відомостей) з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, бюро технічної інвентаризації.

13. Чи буде затверджено зразок рішення призначення/відмови грошової компенсації.

Пунктом 10 Порядку визначено перелік інформації, яка зазначається у рішенні про виплату (відмову у виплаті) грошової компенсації.

14. Який підтверджуючий документ повинен надати військовослужбовець для звернення, якщо не набув статусу УБД/ОІВВ?

Відповідно до пункту 8 Порядку Захисник чи Захисниця, який (яка) не набув(набула) статусу учасника бойових дій чи особи з інвалідністю внаслідок війни, до заяви надає наступні копії:

документа, що посвідчує особу, або єДокумента разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом), що формуються засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, а також інформації про адресу місця проживання (за наявності);

документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, внесені до паспорта громадянина України;

інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про зареєстровані речові права на нерухоме майно – для заявників, у яких житло пошкоджене або знищене та розташоване на територіях, на яких ведуться бойові дії або на тимчасово окупованих Російською Федерацією);

копія акта обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок військових дій, спричинених збройною агресією Російської Федерації, складеного відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 473, та/або відомостей з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України – для заявників, у яких житло 6 пошкоджене або знищене;

форми первинної облікової документації № 044-1 “Результати обговорень мультидисциплінарної реабілітаційної команди стосовно особи, яка потребує реабілітації”, затвердженої наказом МОЗ від 14.02.2012 № 110, або інших документів, що підтверджують проходження реабілітаційної допомоги в амбулаторних умовах – для заявників, які отримують реабілітаційну допомогу;

військово-облікового документа;

довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством, у зв’язку із вчиненням злочину проти України; договору найму (оренди) житлового приміщення.

15. Якщо договір укладено на дружину (чоловіка), які є членами сім’ї  військовослужбовця.

Грошова компенсація надається Захиснику та Захисниці, які наймають (орендують) житлові приміщення, на підставі договору найму (оренди) житлового приміщення, який укладений згідно з вимогами Цивільного кодексу України у письмовій формі і обов’язково містить його істотні умови, а саме: найменування сторін, предмет договору, характеристики житла, строк, на який укладається договір, розмір, спосіб, форма і строки внесення орендних платежів та умови їх перегляду, умови дострокового розірвання договору, права та зобов’язання сторін, відповідальність сторін та інші умови, визначені законом (абзац п’ятий пункту 6 Порядку).

Враховуючи зазначене, договір найму (оренди) має бути укладений на заявника, який має право на виплату грошової компенсації.

16. Який саме акт долучити до звернення (Акт оцінки потреб сім’ї/особи чи Акт обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/ фактичного місця проживання особи).

Пунктом 8 Порядку визначено перелік документів, копії яких додаються до заяви.

Подання акта оцінки потреб сім’ї/особи чи акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи Порядком не передбачено.

17. Який військово-обліковий документ підтверджує звільнення з військової служби?

Відповідно до пункту 1 Порядку оформлення (створення) та видачі військовооблікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 16.05.2024 № 559 (зі змінами), військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов’язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до пунктів 3 і 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” та не отримував такий документ до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2024
№ 559 “Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа” (далі – постанова № 559).

У графі 10 військово-облікового документу у разі проходження військової служби зазначаються вид та загальний період її проходження, а також вид та період проходження зборів. Якщо громадянин не проходив військову службу або збори, робиться запис “Не проходив”.

Пунктом 2 постанови №559 установлено, що військово-облікові документи, оформлені до набрання чинності цією постановою, вважаються дійсними на всій території України до видачі військово-облікового документа нового зразка.

Зразок військового квитка осіб рядового, сержантського і старшинського складу затверджений наказом Міністра оборони України 10.04.2017 № 206 “Провійськовий квиток осіб рядового, сержантського і старшинського складу”, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.05.2017 за №581/30449.

У графах 8, 10 та 12 військового квитка зазначаються відомості щодо дати та підстави звільнення військовослужбовця в запас. У графі 17 військово-облікового документа зазначаються відомості про проходження військової служби, в тому числі дата виключення зі списків військової частини та номер наказу про виключення.

Крім того, факт звільнення з військової служби також може бути підтверджено витягом із наказу по особовому складу про звільнення та/або витягом із наказу по стройовій частині про виключення із списків особового складу військової частини та всіх видів забезпечення.

Додатково інформуємо, що відповідно до пункту 10 розділу ІІІ Інструкції з організації обліку особового складу в системі Міністерства оборони України, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 15.09.2022 № 280, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 14.11.2022 за № 1407/38743 (далі – Інструкція), у разі виключення військовослужбовців зі списків особового складу військової частини, зокрема, у зв’язку зі звільнення з військової служби, посадові особи, які відповідальні за складання, ведення, зберігання та облік особових справ військовослужбовців, уточнюють достовірність та повноту записів у послужному списку особових справ.

Згідно з пунктом 11 розділу XIV Інструкції після звільнення осіб офіцерського складу, осіб рядового, сержантського і старшинського складу з військової служби їхні особові справи пересилаються: перші примірники: під час звільнення в запас або відставку з правом на пенсію – до ТЦК та СП Автономної Республіки Крим, обласних ТЦК та СП, ТЦК та СП міст Київ та Севастополь; під час звільнення в запас без права на пенсію – до відповідних ТЦК та СП за вибраним місцем проживання; другі примірники – до відповідних ТЦК та СП за вибраним місцем проживання. До цих примірників обов’язково долучаються витяги з наказів по особовому складу про звільнення.

18. Чи правомірно призначити грошову компенсацію учаснику бойових дій, якому встановлено статус відповідно до пункту 19 статті 6 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” та який звільнений з військової служби, у разі, якщо дружина та неповнолітня дитина заявника отримує допомогу на проживання внутрішньо переміщеним особам, а заявник не отримує таку допомогу?

Згідно з абзацом п’ятим пункту 11 Порядку місцевий орган відмовляє Захиснику та Захисниці у виплаті грошової компенсації у разі отримання Захисником та Захисницею допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 332, або субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення відповідно до Порядку реалізації експериментального проекту щодо надання субсидії на оплату вартості або частини вартості найму (оренди) житлового приміщення та компенсації частини податку на доходи фізичних осіб або єдиного податку та військового збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2024 № 1225.

Обмеження щодо виплати грошової компенсації Захиснику та Захисниці, у яких дружина/чоловік та діти отримують грошову допомогу на проживання відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2022 № 332, Порядком не визначені.

19. Чи має право на виплату грошової компенсації заявник, який відповідає умовам визначеним у пункті 4 Порядку, але при цьому його дружина має у власності житло, яке не знищене та не розташоване на територіях, на яких ведуться бойові дії та на тимчасово окупованих російською федерацією?

Відповідно до пункту 4 Порядку одержувачами грошової компенсації є Захисники та Захисниці, які наймають (орендують) житлові приміщення та відповідають одній із таких умов:

  • є власниками житла, пошкодженого або знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України, інформація про яке внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України, або щодо якого органами місцевого самоврядування подано документальне підтвердження факту пошкодження/знищення нерухомого майна внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації проти України;
  • мають житло, розташоване на територіях, на яких ведуться бойові дії або на тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінрозвитку, щодо яких не визначенодати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією;
  • отримують реабілітаційну допомогу в амбулаторних умовах поза межами адреси задекларованого/зареєстрованого місця проживання, розташованого на відстані понад 15 кілометрів від адреси місця проживання.

Згідно з абзацами першим – другим пункту 11 Порядку місцевий орган відмовляє Захиснику та Захисниці у виплаті грошової компенсації у разі наявності у Захисника та Захисниці житлового приміщення, яке відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам, площа якого відповідає мінімальним нормам, визначеним житловим законодавством, на підконтрольній Україні території, крім випадку, визначеного в абзаці четвертому пункту 4 Порядку.

20. Кому надається грошова компенсація, якщо двоє із подружжя мають право на виплату?

Грошова компенсація надається Захиснику та Захисниці, які наймають (орендують) житлові приміщення на підставі договору найму (оренди) житлового приміщення, який укладений згідно з вимогами Цивільного кодексу України у письмовій формі і обов’язково містить його істотні умови, а саме: найменування сторін, предмет договору, характеристики житла, строк, на який укладається договір, розмір, спосіб, форма і строки внесення орендних платежів та умови їх перегляду, умови дострокового розірвання договору, права та зобов’язання сторін, відповідальність сторін та інші умови, визначені законом.

21. У разі зміни місця проживання (інша громада чи область) чи матиме право заявник на компенсацію там, якщо він уже нею скористався, але тільки на 2 місяці. Якщо ні, то яким чином здійснюватиметься перевірка отримання раніше виплаченої компенсації в іншому місті?

Відповідно до абзацу першого пункту 6 Порядку грошова компенсація призначається один раз з дати звернення Захисника та Захисниці за виплатою грошової компенсації на строк дії договору найму (оренди) житлового приміщення, але не більш як на шість місяців, у щомісячному розмірі.

Абзацами першим – другим пункту 12 Порядку Захисник та Захисниця, зокрема через фахівця із супроводу (за наявності), зобов’язані повідомити місцевому органу про зміну, розірвання договору найму (оренди) житлового приміщення не пізніше ніж протягом наступного дня після його зміни, розірвання. У такому разі місцевий орган за участю фахівця із супроводу (за наявності) переглядає рішення про виплату грошової компенсації, приймає рішення про припинення виплати грошової компенсації за наявності підстав, про що повідомляє Захиснику та Захисниці і розпорядникам субвенції за місцевими бюджетами, визначеним рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.

Для отримання інформації щодо виплати раніше призначеної грошової компенсації місцевий орган має право звернутися до Мінветеранів, як головного розпорядника субвенції за бюджетною програмою 1511090.

22. Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.2022 № 333 “Про затвердження Порядку компенсації витрат за тимчасове розміщення (перебування) внутрішньо переміщених осіб” передбачена компенсаційна виплата за проживання внутрішньо переміщених осіб власникам житла.

Чи не буде вважатися подвоєнням компенсаційних виплат, якщо договір оренди буде укладений із власником житла і виплату будуть отримувати і заявник, і власник?

Дане обмеження наразі Порядком не передбачено.

23. Чи правомірно вимагати у Захисників та Захисниць додаткові документи, які не передбачені Порядком, але вони необхідні для визначення права або відмови у призначені компенсації?

Відповідно до пункту 8 Порядку визначено необхідний перелік документів, копії яких додаються до заяви для призначення грошової компенсації за найм (оренду) ними житлових приміщень.

24. Чи має право місцевий орган, керуючись абзацом другим пункту 11 Порядку, відмовити особі у виплаті грошової компенсації в разі, якщо її житлове приміщення знаходиться на підконтрольній України території, але ця територія включена до переліку територій, на яких ведуться бойові дії (наприклад: м. Слов’янськ Донецької області)?

Відповідно до абзацу третього пункту 4 Порядку одержувачами грошової компенсації є особи, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України”, які наймають (орендують) житлові приміщення, та мають житло, розташоване на територіях, на яких ведуться бойові дії або на тимчасово окупованих Російською Федерацією, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Мінрозвитку, щодо яких не визначено дати завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації Російською Федерацією.

25. Чи необхідно з метою попередження нецільового використання бюджетних коштів здійснювати перевірку щодо отримування особою такої грошової компенсації один раз? Якщо так, то який алгоритм перевірки?

Для уточнення даних щодо осіб, яким призначено грошову компенсацію, подається запит до Мінветеранів.

26. У разі виявлення факту не проживання особи в найманому житловому приміщенні понад місяць, з якої дати припиняти виплату грошової компенсації?

Відповідно до абзаців шостого-сьомого пункту 9 Порядку місцевий орган та/або фахівець із супроводу (за наявності) не рідше ніж один раз на два місяці або на вимогу Мінветеранів перевіряють фактичне місце проживання Захисника та Захисниці за адресою найманого житлового приміщення в період призначення грошової компенсації.

У разі виявлення факту непроживання понад місяць Захисника та Захисниці в найманому житловому приміщенні, зазначеному в заяві, місцевий орган переглядає рішення про виплату грошової компенсації та приймає рішення про припинення її виплати, про що інформує Захисника та Захисницю та фахівця із супроводу.

Згідно з абзацом шостим пункту 6 Порядку передбачено, що якщо Захисник та Захисниця прожили менше одного календарного місяця у найнятому (орендованому) житловому приміщенні, розмір грошової компенсації у такому разі розраховується пропорційно кількості днів їх проживання. Тобто, виплата грошової компенсації припиняється з часу виявлення факту непроживання особи в найманому житловому приміщенні.





Рейтинг: 
Голосов пока нет