Всесвітній тиждень медійної та інформаційної грамотності
З 24 по 30 жовтня проходить Всесвітній тиждень медійної та інформаційної грамотності. Щорічне святкування Всесвітнього тижня медійної та інформаційної грамотності – це можливість акцентувати увагу на питаннях медійної освіти, її покращення, а також вміння користуватися інформацією, особливо в умовах гібридної війни.
Міністерством культури та інформаційної політики України було ініційовано та у 2021 році реалізовано національний проєкт з медіаграмотності під назвою «Фільтр».
Онлайн-платформа проєкту має на меті об’єднати найкращі рішення та матеріали, що реалізуються державними органами влади, громадськими ініціативами, міжнародними партнерами та медіаспільнотою.
Пропонуємо використовувати матеріали національного проєкту з медіаграмотності «Фільтр» за наступним посиланням https://filter.mkip.gov.ua/ .
Медіаграмотність є необхідною навичкою XXI століття для кожної людини у споживанні будь-якої інформації: новин, соціальних медіа та навіть у щоденному спілкуванні.
В Україні вже реалізовано чимало актуальних та важливих ініціатив з розвитку критичного мислення на національному та регіональному рівнях. Але виклики сьогодення вкотре показали необхідність напрацювання єдиного вектора та координації зусиль у сфері медіаграмотності на державному рівні.
Серед запланованих заходів Фільтра до тижня медіаграмотності — телевізійний проєкт із Суспільним, флешмоб #яфільтрую, серія онлайн-дискусій «Медіаграмотність та освіта, медіа, бізнес», запуск національного конкурсу «Репортер» у співпраці з UNICEF та Шведським посольством та публікація тулкіту з медіаграмотності для шкіл від Шведського інституту на сайті Фільтра.
До тижня медіаграмотності будуть використовувати єдиний хештег – #фільтруйінфу. Він має допомогти відстежувати усі активності та інформаційно підтримувати ініціативи.
Додамо, що засновником традиції відзначати Всесвітній тиждень з медіа та інформаційної грамотності є Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки та культури (ЮНЕСКО). Мета — підняти рівень обізнаності суспільства про важливість медіаграмотності та провести міжкультурні діалоги про сучасні тенденції в медіаосвіті.