Пам’ятка споживача про те, куди саме потрібно звертатися за захистом своїх прав
26-02-2025
У нашому житті ми стикаємось з різними спірними ситуаціями, де вважаємо, що наші права споживача порушені. Нагадаємо, куди ж звертатися споживачу у різних випадках, коли його права порушені.
- Якщо продавець не використовує касовий апарат та/або не забезпечено можливість здійснення безготівкових розрахунків відповідно до чинного законодавства, то споживач може скаржитися до Державної податкової служби.
- Повідомити про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає законодавство, можна Уповноваженого із захисту державної мови. Для цього на сайті Уповноваженого є спеціальна форма - https://mova-ombudsman.gov.ua/povidomiti-pro-porushennya .
- Порушення у сфері надання фінансових послуг оскаржують до Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг - https://bank.gov.ua/ua/about/structure/department/division-of-the-rights-of-the-sponsors-of-financial-services .
- Для надання консультацій і роз’яснень з приводу порушення прав споживачів при купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному обслуговуванні, наданні послуг – звертайтесь: до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів управління економічного розвитку Сєвєродонецької МВА на електронну адресу : der_invest
ukr [dot] net або до Держпродспоживслужби та її територіальних органів: https://dpss.gov.ua/sluzhba/teritorialniorgani .
Для захисту свої законних прав Ви можете звернутись до суду. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. Зараз це розповсюджений досвід в європейських країнах.