Навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти Сєвєродонецької міської територіальної громади
Одним із питань забезпечення рівним доступом до якісної освіти є питання реалізації прав і можливостей дітей з особливими освітніми потребами на здобуття ними освіти на всіх рівнях. Сєвєродонецька міська військово-цивільна адміністрація, Управління освіти, заклади загальної середньої освіти нашої громади завжди докладали багато зусиль для організації навчання таких дітей. Так, з 1 вересня 2022 року, не дивлячись на те, що освітній процес у нашій громаді розпочався в дистанційній формі, діти з особливими освітніми потребами змогли продовжити навчання за різними формами здобуття освіти. У класах з інклюзивним навчанням особистісно-орієнтований напрям освітнього процесу забезпечують асистенти вчителів.
Значну роботу в організації освітнього процесу для дітей з ООП проводять і фахівці (консультанти) Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Сєвєродонецької міської ради. Основними завданнями їхньої роботи в дистанційному режимі є організація системного кваліфікованого супроводу, надання психолого-педагогічних послуг:
- допомога в організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами, передбаченій її індивідуальною програмою розвитку;
- участь (онлайн) у роботі команд психолого-педагогічного супроводу особи в закладі освіти, участь у розробленні її індивідуальної програми розвитку;
- інша методична допомога педагогічним працівникам закладу освіти та/або допомога в залученні додаткових спеціалістів, які можуть надати практичну консультативну допомогу у складних випадках, тощо (в телефонному режимі);
- консультування батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з особою з особливими освітніми потребами вдома (онлайн або в телефонному режимі).
Системний кваліфікований супровід, надання психолого-педагогічних послуг у першу чергу спрямовані на:
- запобігання виникненню освітніх труднощів, їх мінімізацію в осіб з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу;
- запобігання посиленню психологічної травми.
Діяльність КУ «ІРЦ» забезпечують педагогічні працівники: в.о.директора Медведєва Наталія Миколаївна, фахівці (консультанти) ІРЦ Ярощук Юлія Костянтинівна, Сарапова Наталія Вікторівна. Педагоги продовжують за технічної можливості в дистанційному режимі проводити консультації для педагогічних працівників, батьків (інших законних представників особи) щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
Також є діюча офіційна сторінка в соціальній мережі Facebook «Інклюзивно-ресурсний центр м. Сєвєродонецьк»: https://www.facebook.com/profile.php?id=100052222876775 .
МЕДВЕДЄВА НАТАЛІЯ МИКОЛАЇВНА – в.о.директора ІРЦ, практичний психолог
Тел. +380952511904
E-mail: natalya [dot] medvedeva [dot] 82ukr [dot] net
Години для звернень: Пн-Пт 09.00-15.00
Консультації з таких основних питань:
- рекомендації щодо адаптації/модифікації навчальних предметів, корекційно-розвиткового складника освітньої програми, рекомендації для спеціалістів, що надають корекційно-розвиткові та психолого-педагогічні послуги, рекомендації для асистентів учителя та вчителів щодо забезпечення опанування державних стандартів,
- участь у засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини,
- консультування педпрацівників з питань організації інклюзивного навчання, роботи з дітьми з особливими освітніми потребами,
- методологічна та консультативна допомога батькам/законним представникам,
- просвітницька діяльність та міжвідомча співпраця.
ЯРОЩУК ЮЛІЯ КОСТЯНТИНІВНА - олігофренопедагог, спеціальний психолог, вчитель дітей з вадами розумового розвитку (вчитель-логопед)
Тел. +380956797522 Viber, Telegram
Години для звернень: Пн-Пт 12.00-16.00
E-mail: YaroshukUlyagmail [dot] com
Також у разі виникнення питань можна звертатися до групи в соціальній мережі Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=100052222876775
Консультації з таких основних питань:
- особливості навчання, виховання, соціалізація дітей з ООП;
- допомога в складанні корекційно-розвиткових планів занять для дитини з ООП;
- загальні питання щодо адаптації та модифікації навчальних предметів;
- консультації вчителів та асистентів учителів щодо методів підходу до дитини з ООП;
- участь у засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини,
- загальні питання, що стосуються інклюзивного навчання дітей з ООП;
- допомога у вирішенні індивідуальних питань, які виникають у процесі навчання дитини з ООП.
САРАПОВА НАТАЛІЯ ВІКТОРІВНА - олігофренопедагог, логопед, вчитель дітей з вадами розумового розвитку (вчитель-логопед)
Тел. +380501877808
Години для звернень: Вт,чт – 14.00-19.00; Пн,ср,пт. - 16.00-20.00
E-mail: notka2004 [dot] vikgmail [dot] com
Консультації з таких основних питань:
- надання рекомендацій працівникам закладів загальної середньої освіти з питань організації інклюзивного навчання дітей з ООП,
- надання консультативно-просвітницької допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з ООП щодо розвитку мовленнєвих та комунікаційних навичок,
- участь у засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини,
- надання консультацій для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти щодо отримання оптимальних педагогічних стратегій, проектування шляхів навчання та виховання дітей з ООП,
- надання консультацій у режимі відеозв'язку для педагогів, батьків (одному з батьків), законним представникам дитини з ООП за такими окремими питаннями:
- формування правильної звуковимови у дітей з різним ступенєм ЗНМ;
- розвиток фонематичних процесів, слухової уваги;
- порушення складової структури слів;
- формування просодичної складової мовлення;
- формування експресивного мовлення та граматичного строю у дітей з певними труднощами;
- корекція темпо-ритмичних розладів;
- формування комунікативних навичок у дітей з ООП;
- поширення активного та пасивного словникового запасу, уявлень про оточуюче у дітей з ООП;
- методика раннього виявлення дисграфії та дислексії у дітей з ООП;
- дисграфія на грунті порушення фонематичного сприйняття та слухової уваги, засоби корекції;
- артикуляторно - акустична та акустична дисграфія, шляхи корекціїї;
- оптична дисграфія. Формування просторових уявлень та зорового аналізу, як запорука виникнення оптичної дисграфії;
- дислексія у молодших школярів з ООП. Форми дислексії, шляхи подолання.
Управління освіти Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації