Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування «Стратегія розвитку Сєвєродонецької міської територіальної громади на період 2021-2027роки»

05-07-2021

Відповідно до статті 10 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», з метою визначення обсягу досліджень, методів екологічної оцінки, рівня деталізації інформації, яка включається до звіту про СЕО, та необхідності здійснення СЕО замовник подає заяву про визначення обсягу СЕО до місцевих органів управління. Визначення обсягу СЕО дозволяє сфокусувати звіт на важливих питаннях охорони довкілля, у тому числі для здоров’я населення, для громадськості та зацікавлених сторін.

Враховуючи вище вказане, надаємо інформацію про визначення обсягу СЕО документу державного планування «Стратегія розвитку Сєвєродонецької міської територіальної громади на період 2021-2027роки»

1) Замовник.

Сєвєродонецька міська військово-цивільна адміністрація сєверодонецького району Луганської області Сєвєродонецька міська територіальна громада, 93404, Луганська обл., м.Сєвєродонецьк, б/р Дружби Народів, 32.

2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Документом державного планування «Стратегія розвитку Сєвєродонецької міської територіальної громади на період 2021-2027роки» вирішуються питання підвищення рівня життя населення в згуртованій, розумній, конкурентоспроможній і демократичній громаді, орієнтованій на людину.

Стратегію розвитку Сєвєродонецької міської територіальної громади розроблено у відповідності до Конституції України, Закону України «Про військово-цивільні адміністрації», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України  від 8 вересня 2005 року № 2866-IV «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», Закону України від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», Закону України «Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року» від 28 лютого 2019 року № 2697-VIII, Закону УРСР «Про економічну самостійність Української РСР» від 3 серпня 1990 року N 142-XI, Указу Президента України №722/2019 від 30 вересня 2019 року «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року», Державної стратегії регіонального розвитку на період 2021 – 2027 років, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України № 695 від 5 серпня 2020 року, ]]>Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 932 «Про затвердження Порядку розроблення регіональних стратегій розвитку і планів заходів з їх реалізації, а також проведення моніторингу та оцінки результативності реалізації зазначених регіональних стратегій і планів заходів» із змінами, у відповідності із наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства № 373 від 27.12.2018]]>, ]]>№ 91 від 03.04.2019]]> та наказом Міністерства розвитку громад та територій ]]>№ 123 від 18.05.2020]]>, ]]>наказу Міністерства регіонального розвитку]]>]]>від 31.03.2016 № 79 «Про затвердження Методики розроблення, проведення моніторингу та]]> ]]>оцінки результативності реалізації регіональних стратегій розвитку та планів заходів з їх]]> ]]>реалізації», ]]>із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства ]]>№ 373 від 27.12.2018]]>,]]>№ 91 від 03.04.2019]]>, Наказом Міністерства розвитку громад та територій, ]]>№ 123 від 18.05.2020]]>, Розпорядженням голови Луганської ОДА-керівника Луганської обласної ВЦА від 26 березня 2020 року № 246 «Про затвердження Стратегії розвитку Луганської області на 2021- 2027 роки».

Нова політика регіонального розвитку ґрунтується на врахуванні під час стратегічного та просторового планування ключових викликів, які впливають на людину, інфраструктуру, безпеку, економіку та навколишнє природне середовище, а також включає побудову культури партнерства та співробітництва, орієнтованої на взаємодію громадян та публічних інституцій щодо розвитку. Заходи регіональної політики формуються на основі отриманого досвіду, зібраних даних, висновків, рекомендацій, результатів аналізів та оцінки для забезпечення та підтримки високих стандартів управління та реалізації регіональної політики, що вимагає функціонування відповідних спеціалізованих аналітичних засобів, баз даних формування та оцінки політики.

Першочерговими завданнями нової регіональної політики є прискорення економічного зростання регіонів, підвищення їх конкурентоспроможності на основі ефективного використання внутрішнього потенціалу, створення нових робочих місць, створення безпечного середовища, покращення зайнятості населення (враховуючи вік, стать, місце проживання, категорію вразливості), створення умов для повернення на батьківщину трудових мігрантів. Саме це може дати швидке та стійке зростання рівня якості життя людини незалежно від того, де вона народилася, де проживає зараз і де буде проживати у майбутньому.

3) Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем, наявних на території об’єднаної територіальної громади. Стратегія спрямована на економічний розвиток як процес стратегічного партнерства, який допомагає прискоренню зростання продуктивності місцевої економіки через стимулювання інвестицій у нові та існуючі підприємства з високим потенціалом до зростання, створення умов для цього розвитку на тривалий період. Економічний розвиток, спрямований на виробництво найбільшої кількості благ і створення максимальної кількості робочих місць за рахунок реалізації переваг конкурентоспроможності, яка полягає у динамічному й більш стабільному розвитку у порівнянні з іншими громадами та регіонами, у розвитку місцевих фірм, що перемагають своїх конкурентів з інших регіонів (зі збуту, експорту, продуктивності, доходах), та джерелом якої є місцеві умови для ведення бізнесу – сприятливе та безпечне бізнес-середовище.

Обґрунтування положень Стратегії розвитку громади здійснено на основі статистичних показників розвитку України, Луганської області та аналітичної й оперативної інформації управлінь і відділів військово-цивільної адміністрації, аналітичних досліджень і прогнозних розрахунків, чинних законодавчих і нормативних актів Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, місцевих органів влади з урахуванням міжнародних правових актів і міжнародних угод.

4) Ймовірні наслідки:

а) Для довкілля, у тому числі для населення.

Впровадження Стратегії розвитку Сєвєродонецької міської територіальної громади сприятиме виконанню Стратегії розвитку Луганської області та забезпечить покращення якості життя кожного члена суспільства, стабільне зростання людського капіталу, підвищення конкурентоспроможності економіки громади та розвиток інфраструктури, підтримки бізнесу, розвиток нових місцевих і регіональних продуктів і послуг, зокрема у сфері рекреації та туризму, покращення стану навколишнього середовища.

Реалізація бачення Сєвєродонецької міської територіальної громади буде забезпечена через впровадження технологій із створення на місцевому рівні доданої вартості від переробки сільгосппродукції, розвитку інноваційних виробничих кластерів (хімічна промисловість, інжиніринг), продукція якого використовується і на місцевому ринку, що забезпечуватиме сталість розвитку території області в цілому.

Громада стане місцем розвитку людського капіталу через привабливе спортивне, культурне, мистецьке, історико-пізнавальне, екобезпечне середовище.

Сучасна громада з активною молоддю, здатною співпрацювати з місцевою владою, стане сприятливим для життя та максимально комфортним для мешканців і гостей.

б) Для територій з природоохоронним статусом.

Наявні об’єкти природно заповідного фонду, потребують встановлення відповідних режимів їх захисту та підтримки у відповідному стані.

Пожвавлення внутрішнього туризму через просування туристичного продукту надасть можливості до економічного зростання громади та регіону в цілому.

в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Транскордонний плив наявний у вигляді тимчасово-окупованих територій

5) Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено.

Стратегія розвитку громади є основним планувальним документом, в якому кожен стратегічний напрям є глобальною програмою, реалізація якої забезпечуватиме досягнення визначених стратегічних цілей, стратегічного бачення загалом.

6) Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Перевірка матеріалів розділу «Оцінка екологічних умов просторового планування», на відповідність діючим нормативно-правовим документам у цій галузі. Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля.

7) Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

Для забезпечення належного рівня відповідальності за реалізацію Стратегії, передбачається створення органу з моніторингу – Комітет з управління впровадженням Стратегії та систему індикаторів, які забезпечують підтвердження досягнення визначених стратегічних та оперативних цілей.

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання.

Пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника в Сєвєродонецьку міську військово-цивільну адміністрацію Сєвєродонецького району Луганської області, 93400, Луганська обл., Сєвєродонецьк, б/р Дружби Народів, б.32 протягом 15 днів з дня оприлюднення повідомлення на офіційному сайті Сєвєродонецької міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області https://sed-rada.gov.ua/.