Купівля товарів через інтернет-магазини
На даний час дуже популярними стала купівля товарів через інтернет-магазини. Такий спосіб купівлі товару економе нам час та надає широкий вибір товару. Але, багато з нас не замислюються над тим, яку інформацію про магазин та які документи про товар необхідно вимагати від продавців інтернет-магазинів при здійсненні купівлі. Частіше за все при отриманні товару через пошту у споживача є лише адреса поштового відділення з якого було відправлено товар. При виникненні будь-яких претензій до продавця відносно якості товару, споживач намагається самостійно або звертаючись до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів чи Головного Управління Держпродспоживслужби в Луганській області
захистити свої порушені права. Але, розшук суб’єктів господарювання не входе до повноважень вищевказаних органів . У зв’язку з викладеним розберемо декілька питань.
Що повинен містити документ, який засвідчує факт укладення договору, і є підставою для виникнення взаємних прав та обов'язків?
Відповідно до ст..ст. 12, 13 Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII від 12.05.91 р. та п. 1.5 п. 1.6 Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними або офісними приміщеннями, зареєстрованих в Мінстерстві юстиції України 16.10.07 р. № 1181/14448 такий документ повинен містити інформацію про:
1) дату укладення договору;
2) найменування та місцезнаходження продавця;
3) найменування товару;
4) ціну;
5) строк виконання робіт (надання послуг);
6) інші істотні умови договору;
7) права та обов'язки сторін договору.
Також, перед укладанням договору продавець повинен надати споживачеві інформацію про:
1) найменування продавця, його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
2) основні характеристики товару;
3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом товару;
5) інші умови поставки або виконання договору;
6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки товару;
7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;
8) період прийняття пропозицій;
9) порядок розірвання договору.
Коли і як можна повернути товар ?
Споживач має право розірвати укладений договір, повідомивши продавця про місце, де продукцію можна забрати назад (ч. 5 ст. 12 Закону про захист споживачів). Обов'язок споживача зберігати її в себе припиняється по закінченні 60 днів після одержання. Якщо протягом цього часу продавець не приїде за товаром, товар стає власністю споживача, причому безоплатно. Коли для доставки використовували послуги пошти, у договорі може бути передбачено, що покупець повертатиме товар також поштою. Тоді будь-які витрати, пов'язані з пересиланням продукції, покладають на продавця (він має відшкодувати споживачу гроші, які той заплатив у зв'язку з поверненням).Щоб мати змогу розірвати договір купівлі-продажу, споживач повинен зберігати товар у незмінному стані (ч. 7 ст. 12 Закону України «Про захист споживачів»).
Але, згідно ч. 5 ст. 13 Закону України «Про захист споживачів» споживач не має права розірвати договір, якщо :
- за згодою споживача поставка товару електронними засобами зв'язку відбулася до закінчення строку розірвання договору, про що споживачеві повідомлено у підтвердженні інформації (наприклад, при купівлі через Інтернет комп'ютерної програми її можуть надіслати споживачу дуже оперативно);
- ціна товару залежить від котировок на фінансовому ринку, тобто поза контролем продавця;
- договір стосується виготовлення або переробки товару на замовлення споживача, тобто товар не можна продати іншим особам (або можна з істотними фінансовими втратами для продавця);
- споживач відкрив аудіочи відеокасету або носій комп'ютерного забезпечення (компакт-диск), які постачають запечатаними;
- договір стосується доставки періодичних видань;
- договір укладено щодо лотерей чи інших азартних ігор.
За консультаціями звертайтесь до відділу торгівлі та з захисту прав споживачів Сєвєродонецької міської ради за адресою: м. Сєвєродонецьк, бульвар Дружби Народів, 32, 3-поверх, каб. № 93 в такі дні: понеділок, середа з 8 -00 до 12-00 годин; вівторок, четвер з 13-00 до 17-00 годин; п’ятниця - не прийомний день (тел. 4-44-11, 4-50-76).
Вдалих придбань!
Начальник відділу торгівлі
та з захисту прав споживачів Т.Г. Красюк