Інформуємо про розповсюдження та активізації випадків шахрайства із використанням персональних відомостей осіб
УПтаСЗН інформує про розповсюдження та активізації випадків шахрайства із використанням персональних відомостей осіб (номера банківських карток, отриманих кодів, відомостей, якими володіє клієнт банку тощо).
Шахраї вигадливі та спритні, але ми в змозі дати їм гідну відсіч, просто треба завжди пам’ятати:
1. За телефонними дзвінками, смс-повідомленнями, при особистому спілкуванні нікому не надавати відомості про pin-koд та cvv-koд своїх банківських карток. У разі потрапляння відомостей по картці до сторонніх осіб або зникнення коштів, невідкладно заблокуйте картку за телефоном «гарячої лінії» та зверніться до відділення вашого банку.
2. При використанні послуг продажу або купівлі товарів через мережу Інтернет треба користуватись послугою “післяплати”, а саме, оплата товару після його отримання.
3. Якщо особам повідомляють, що з родичем стала біда і потрібні гроші, необхідно обов’язково перевірити вказану інформацію. В жодному разі не передавати грошові кошти стороннім особам чи не здійснювати грошові перекази задля допомоги нібито постраждалим особам.
4. Зловмисники можуть представлятися працівниками соціальних служб, благодійних фондів тощо. Під приводом – нібито виплати додаткових пенсій, всіляких державних виплат, надання матеріальної допомоги тощо, зловмисники проникають у будинки до людей. Якщо до вас приходять невідомі особи, перш за все, не впускаючи цих громадян до оселі, попросіть посвідчення. Далі – поцікавтеся метою візиту і зателефонуйте до установи, щоб пересвідчитись, що працівників справді до вас направляли.
Нерідко шахраї працюють під виглядом продавців різних товарів. У цьому випадку, в будинок до літньої людини зловмисник приходить з банкою меду, масла, пакетом крупи тощо. Пропонує свій товар за ціною, що нижча за ринкову. Пенсіонер іде за грошима – і таким чином відкриває свою «схованку». Далі - господаря відволікають, а інший зловмисник – викрадає всі заховані гроші.
Не довіряйте невідомим особам, яких бачите вперше. Шахраї найчастіше вдягають «маску» красномовних та доброзичливих людей!
У будь-якій стресовій ситуації не приймайте необдуманих рішень, поговоріть з рідними або зателефонуйте «102».