Ви тут:

Роз’яснення щодо конфліктних питань у діяльності Сєвєродонецької міської виборчої комісії

22-02-2020
Категорія: 

Сєвєродонецька міська рада у своїх відносинах з Сєвєродонецькою міською виборчою комісією неухильно дотримується вимог законодавства, насамперед Виборчого кодексу України. Зокрема відповідно до частини четвертої статті 32 Виборчого кодексу України «Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчих комісій, зокрема у вирішення питань, віднесених до їхніх повноважень, крім випадків, передбачених законом».

Проте на сьогодні в діяльності Сєвєродонецької міської виборчої комісії існує кілька проблем юридичного характеру, щодо яких позиція міської ради має бути роз’ясненою та доведеною до виборців.

  1. В Сєвєродонецькій міській раді керівником Сєвєродонецької міської виборчої комісії вважають голову комісії Дмитра Шарка, який введений до складу комісії на заміну за поданням відповідного суб’єкту та призначений головою цієї комісії Постановою Центральної виборчої комісії 14 лютого 2020 року №37.

    Проте заступник голови цієї комісії Павло Дубина вважає, що це він є керівником комісії, посилаючись на те, що Дмитро Шарко начебто не набув повноважень, оскільки не склав присягу. Ці твердження Павла Дубини є безпідставними.

    Відповідно до частини шостої статті 208 Виборчого кодексу, «Рішення про дострокове припинення повноважень члена виборчої комісії у зв’язку з внесенням подання про його заміну приймається одночасно з рішенням про включення до складу відповідної виборчої комісії іншого представника від того самого суб’єкта подання із одночасним призначенням цієї особи на відповідну посаду в комісії, яку займав член комісії, повноваження якого достроково припинені».

    Відповідно до частини першої статті 38 Виборчого кодексу член виборчої комісії на першому засіданні виборчої комісії, в якому він бере участь, складає присягу члена комісії. Проте в будь- якому чинному законі відсутня норма, згідно якої член комісії набуває повноважень після складання присяги, це є вигадкою пана Дубини.

    Натомість у пункті сьомому частини четвертої статті 208 Виборчого кодексу зазначається, що повноваження члена територіальної комісії припиняються достроково у зв’язку з відмовою від складання присяги члена комісії. І далі в цій нормі уточнюється, що у разі виникнення обставин, передбачених ]]>пунктом 7]]> частини четвертої цієї статті, - повноваження члена виборчої комісії припиняються з моменту відмови особи поставити свій підпис під текстом присяги на засіданні виборчої комісії.

    Тож, відповідно до Виборчого кодексу, на момент складання присяги у члена комісії вже є повноваження, які достроково припиняються у разі відмови присягу скласти. Тому в Сєвєродонецькій міській раді визнають повноваження Дмитра Шарка як голови Сєвєродонецької міської виборчої комісії і розцінюють дії Павла Дубини як правопорушення, передбачене статтею 353 - Самовільне присвоєння владних повноважень.
     

  2. Відповідно до повідомлення, оприлюдненого головою Сєвєродонецької міської виборчої комісії Дмитром Шарка 18 лютого на офіційному сайті Сєвєродонецької міської ради, печатка Сєвєродонецької міської виборчої комісії є недійсною. Ця об’ява зроблена головою Сєвєродонецької міської виборчої комісії Дмитром Шарком в межах його повноважень, визначених абзацем другим пункту шостого Порядку виготовлення, передачі, зберігання та використання печаток територіальних і дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ, затвердженого Постановою ЦВК від 1 вересня 2010 року, №212 (Далі – Порядок). Згідно цієї норми, Про втрату печатки голова відповідної територіальної виборчої комісії або особа, яка згідно із ]]>Законом]]> здійснює його повноваження, забезпечує публікацію в місцевому засобі масової інформації повідомлення про недійсність загубленої печатки.

    Як було встановлено членами Сєвєродонецької міської виборчої комісії, увечері 17 лютого печатка була відсутня у сейфі виборчої комісії, та будь-де ще у приміщені виборчої комісії. Щодо цього факту поліція склала процесуальні документи та порушила кримінальне провадження № 12020130370000317. Відповідно до пункту 15 цього Порядку місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування забезпечують територіальні виборчі комісії сейфами або металевими шафами для постійного зберігання власних печаток, виборчої та іншої документації. Тож печатка мала зберігатися у сейфі, який надала комісії міська рада.

    Крім того, відповідно до пункту вісімнадцятого цього Порядку, Відповідальність за правильність використання та збереження печатки виборчої комісії несуть голови виборчих комісій.

    Відповідно до пункту сімнадцятого Порядку, Печатки територіальних і дільничних виборчих комісій використовуються для засвідчення достовірності документів або відповідності їх копій оригіналам у передбачених законодавством випадках.

    Тож Сєвєродонецька міська рада на підставі оприлюдненого головою комісії оголошення вважає печатку Сєвєродонецької міської виборчої комісії недійсною, і усі документи, що надходять з комісії до міської ради наразі повертає в Сєвєродонецьку міську виборчу комісію без розгляду – для приведення в належний вигляд.

 





Рейтинг: 
5
Средняя: 5 (1 оценка)