Марина Багрінцева щодо виконання міського бюджету за 9 місяців 2017 року
Начальник фінансового управління Сєвєродонецької міської ради Марина Багрінцева в інтерв’ю журналістам доповіла про виконання міського бюджету за 9 місяців 2017 року:
«Перш за все, хочу повідомити жителів міста про те, що бюджет за 9 місяців виконано на 101,6%. Проте протягом цього року для бюджету міста характерні деякі нюанси. Перш за все, повністю зупинено перерахування до бюджету податків головним бюджетоутворюючим підприємством міста ПрАТ «Сєвєродонецьке об’єднання «АЗОТ». Починаючи з березня, «АЗОТ» повністю зупинив перерахування податків. Не сплачуються ані податки за землю, ані податки з доходів працівників. Внаслідок аналізу, який ми провели, у відповідності до минулого року щомісячно бюджет міста втрачає лише з ненадходження від одного підприємства 7,8 млн. грн. Таким чином, за підсумками 9 місяців втрати дуже значні, і перспектив до кінця цього року щодо покращення ситуації не очікується. Проте, компенсаторами втрат від ненадходження по «АЗОТу» виступають інші підприємства міста. До Сєвєродонецька переїхали та переєструвалися як головні структури обласних державних органів, так і підприємства з непідконтрольної частини регіону.
Станом на 1 жовтня 2017 року до міського бюджету надійшло податкових надходжень 387,5 млн. грн. Фактично бюджет отримав на 63 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Місто живе та існує не лише за рахунок власних надходжень. Держава нам дає дуже значний фінансовий ресурс. У вигляді субвенцій з обласного та державного бюджетів ми отримали 474,2 млн. грн. Сума субвенцій збільшена в порівнянні з відповідним періодом минулого року. Освітню субвенцію ми отримали 59,8 млн. грн. Медична субвенція 75,4 млн. грн. Держава повністю виконує свої зобов’язання по перерахуванню цих субвенцій. Втрат від ненадходження в нас жодних немає.
Якщо розглянути структуру доходів, то вона залишається практично такою ж, що була раніше. Основні надходження: 44% - податкові, 8% - медична субвенція, 7% - освітня субвенція.
Серед податкових надходжень основним є податок на доходи фізичних осіб. Його надходження складають 73,6% в загальній сумі надходжень по податкам. Фактично за 9 міс.надійшло 375,3 млн.грн.
Крім того, ми отримали іншу субвенцію з обласного бюджету – цільовий характер – 22,5 млн. грн. Більша частина цієї субвенції спрямована на управління охорони здоров’я. Забезпечено придбання рентгенодіагностичного обладнання для лікувально-профілактичних закладів нашого міста - 10,2 млн. грн. Це потужна сучасна рентгенівська установка, і мешканці зможуть безкоштовно отримувати ці послуги. Капітальний ремонт електричних мереж приміщень будівлі протитуберкульозного відділення – 1,1 млн. грн. Придбання мобільної рентгенівської системи для проведення діагностики та обстеження - 1,578 млн. грн. Передбачені кошти на капітальний ремонт системи опалення, електричних мереж та приміщень будівлі хірургічного корпусу. Сума – 1,437 млн. грн.
Дуже великі кошти в цьому році були спрямовані на покращення нашої медицини. Я думаю, мешканці міста це бачать. Капітальні ремонти в приміщеннях і придбання обладнання дуже серйозні. Таким чином міська влада намагаємося покращити медичне обслуговування в місті.
Вперше за історію існування шкіл естетичного виховання за бюджетні кошти були придбані музичні інструменти на суму 272,7 тис. грн. Це субвенція з обласного бюджету. Нещодавно проведені торги за процедурою, передбаченою законодавством на ці інструменти. Протягом місяця наші школи отримають нові сучасні інструменти, на яких будуть грати наші діти.
Крім того, ми всі знаємо, яка напружена робота наших соціальних установ. На закупівлю сучасного комп’ютерного обладнання органам соцзахисту була надана субвенція в сумі 200 тис. грн. За рахунок цього були придбані та працюють сучасні комп’ютери.
Аналізуючи стан виконання надходжень по доходної частини ми бачимо, що викликом для нас став не лише «АЗОТ», але й зменшення по іншому доходному джерелу – платі за землю. Це викликано фактором несплати цього податку як «АЗОТом», так і тим, що багато підприємств міста скористалися дуже двоякою ситуацією з діючим законодавством, яке стосується підприємств, що здійснюють діяльність в зоні АТО. Ми вбачаємо, що наше місто під дію цього закону не підпадає, що він стосується тих, хто знаходиться на території розмежування, на непідконтрольних територіях. Суди займають також двояку позицію. І внаслідок цього в нас дуже значні втрати за надходженням плати за землю. Нами було заплановано за 9 місяців 35,6 млн. грн., фактично ми отримали 23,8 млн. грн.
Спостерігається значне зменшення акцизного податку. Протягом минулого року акцизний податок став другим джерелом надходження після податку на доходи фізичних осіб. В цьому році законодавство змінило механізм нарахування. І це теж негативно вплинуло на стан надходжень. Останні три місяці ми не отримували кошти від реалізації пального, які повинні отримувати тепер від держави. Акциз стягується з пального при розмитненні або при виробництві. В місті стягується акцизний податок при реалізації підакцизних товарів: тютюну та алкогольних напоїв.
Бюджет недоотримав понад 5 мільйонів. При необхідних 39,6 фактично ми отримали трохи більше 30 млн. грн.
Виконання бюджету 101% відбувається виключно від податку на доходи фізичних осіб, який забезпечено за рахунок зростання мінімальної зарплати до 3200, а також розширення кола платників податків.
Щодо витрат, з 1 січня по 1 жовтня витрачено 821 млн. 696 тис. грн. В порівнянні з відповідним періодом минулого року сума видатків теж значно зросла. Самим великим їх отримувачем є відділ освіти міської ради. Сума видатків по цьому відділу склала 185,6 млн. грн. Це оплата праці працівників педагогічних, дитячих, позашкільних закладів і таке інше. При цьому хочу підкреслили, що місто забезпечує такі важливі напрямки як створення умов перебування наших дітей в закладах освіти. В повному обсязі сплачується опалення, освітлення, підтримання наших учбових закладів у санітарному стані. Безумовно, перед нами стоїть завдання якісного харчування дітей. В дошкільних закладах витрати для батьків в загальній сумі витрат на харчування складають 60% (40% - за рахунок міського бюджету). Витрачено коштів на харчування дітей в дошкільних закладах 3 млн. 193 тис. грн. Крім того, за рахунок бюджету здійснювалось харчування дітей в літніх таборах, на харчування в школах – 4,046тис.грн.
Також ми заохочуємо дітей до навчання. Діти активно беруть участь у шкільних олімпіадах. Є діти - переможці на всеукраїнських олімпіадах. Міська влада ініціювала заохочення таких дітей. Є дівчинка в шкільному закладі, яка отримує за рахунок коштів міського бюджету щомісячну стипендію у сумі 2000 грн. Вона отримує стипендію вже 9 місяців. Ще у нас з`явився хлопець, якому також заплановано надати стипендію з міського бюджету вже у жовтні-листопаді.
Сєвєродонецьк - одне з небагатьох міст України, яке утримує спортивну інфраструктуру. Наш спорт теж розвивається. Ми створюємо умови не лише для навчально-тренувальних заходів на території шкіл, ми організовуємо виїзди на змагання, і організовуємо учасникам змагань харчування за рахунок коштів міського бюджету. По олімпійським видам спорту діти отримували харчування на 192 тис. грн. По неолімпійським видам спорту - 356 тис. грн. Крім того, серед дітей спортсменів також є міські стипендіати. Десятеро дітей навчаються в наших ДЮСШ і є переможцями змагань різного рівня, а також отримують стипендію за рахунок коштів міського бюджету. П`ятеро з них змагаються в олімпійських видах спорту. Сума їх стипендії становить 1600 грн. в місяць. У п`ятьох, які змагаються у неолімпійських видах спорту, сума стипендії становить 800 грн. в місяць. Загальна сума таких виплат з міського бюджету за 9 місяців склала 96 тис. грн.
Хочу зупинитися на використанні коштів на медицину. Одне з наболілих питань - це виплати на безкоштовні рецепти. Це та суттєва проблема, яка стосується широкого кола містян. В порівнянні з відповідним періодом минулого року більше, ніж вдвічі, збільшилась сума видатків на цей напрямок. Взагалі, на рік заплановано витратити 8 млн. 113 тис. грн. по цьому напрямку. Освоєно станом на 9 місяців 4 млн. 100 тис. грн. Залишилось освоїти ще велику суму коштів. Видатки здійснювались не з 1 січня у зв’язку з тим, що проводились процедури закупівлі, укладення договорів з аптечною системою.
Більш детально про тих, хто отримував кошти на безкоштовні рецепти. Медикаменти по безкоштовним рецептам отримували інваліди Другої світової війни на суму 192,2 тис. грн., інваліди дитинства на суму 132,6 тис. грн., хворі на онкологію - 173,2 тис. грн., хворі на ендокринну систему, цукровий діабет на суму - 516,5 тис. грн., хворі на ревматичні захворювання - 52 тис. грн., на психотравматичні захворювання на суму 130 тис. грн., на астму - 255,7 тис. грн., гематологія - 10 тис. грн., шкірні захворювання, які мають онкологічні ознаки - 44 тис. грн. Всі інші захворювання, які потребують отримання безкоштовних рецептів були профінансовані на суму 1,5 млн. грн. Кошти до завершення бюджетного року є. Кошти значні, вони будуть безумовно освоєні.
Крім того, ми фінансуємо за рахунок коштів міського бюджету зубопротезування пільгової категорії громадян. За 9 місяців витрачено на це 602 тис. грн.
Також хочу підкреслити, що забезпечується за рахунок отримання субвенцій значне покриття втрат від сплати нашими містянами житлово-комунальних платежів у вигляді пільг і субсидій. Загальна сума таких виплат накомпенсацію пільг і субсидій склала 240 млн. 493 тис. грн.
Пільгові категорії: 3634 ветеранам війни та праці надано на компенсацію житлово-комунальних платежів на суму 12 млн. 988 тис. грн.; 183 ветерани військової служби щомісячно отримують пільги на загальну суму 636 тис. грн.; 250 громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, щомісячно отримують пільг на суму 940,4 тис. грн.; 20 ветеранів з числа спеціалістів відповідно до законів «Про охорону здоров`я» та «Про освіту» щомісячно отримують пільги на загальну суму 124 тис. грн.;
109 багатодітних сімей отримують пільг на загальну суму 673 тис. грн.
Кількість наших домогосподарств, які отримують субсидії, дуже велика. Станом на 01.10.2017р. компенсацію на сплату своїх комунальних платежів отримують 44409 домогосподарств . Сума виплат по субсидіям склала 225 млн. 132 тис. грн. З початком опалювального сезону ми передбачаємо збільшення кількості домогосподарств, які будуть отримувати субсидію. І сума цих компенсаторів теж буде значно збільшена.
Також через управління соціального захисту за рахунок отримання субсидій з державного бюджету ми забезпечуємо у повному обсязі виплати сім`ям з дітьми, малозабезпеченим сім`ям, інвалідам дитинства. Сума виплат складає 86 млн. 639 тис. грн.
Наостанок - щодо бюджету розвитку міста. Станом на 1 жовтня нами було профінансовано на розвиток міста 101 млн. 422 тис. грн. Для порівняння - за весь 2016 рік нами було освоєно в бюджеті розвитку 94,7 млн. грн. В цьому році сума витрат на бюджет розвитку збільшилась. Основні кошти витрачено на освіту - це 18 млн. 100 тис. грн., управління охорони здоров`я - 36,6 млн. грн., на УЖКГ на проведення капітальних ремонтів житлового фонду було витрачено 22,4 млн. грн., відділом капітального будівництва освоєно 20,6 млн. грн. на проведення капремонтів значної кількості об’єктів.
Загальна сума, яка передбачається до витрачення до кінця 2017 року, складає 170 млн. грн.».