Ви тут:

За перше півріччя міський бюджет перевиконано

07-08-2018
Категорія: 

Підбито підсумки виконання міського бюджету за січень-червень поточного року. Про позитивну динаміку його наповнення, виконання планових показників та реалізацію соціально значимих програм розповіла начальник фінансового управління Сєвєродонецької міської ради Марина Іванівна БАГРІНЦЕВА.

Доходи та видатки

За перші шість місяців 2018 року міський бюджет виконано на 116,9%. Фактично за звітний період до його доходної частини надійшло 338,8 млн. грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року наші надходження збільшилися на 87,3 млн. грн.

У структурі доходної частини міського бюджету 46,9% складають податкові надходження.

Крім того, згідно з Державним бюджетом України на 2018 рік надходять освітня субвенція, яка витрачається винятково на заробітну плату педагогічних працівників шкіл, і медична, за рахунок якої ми виплачуємо заробітну плату медикам та фінансуємо деякі видатки в сфері охорони здоров’я. Є незначний відсоток неподаткових надходжень, і досить вагомий обсяг у доходах – 36,2% – посідають субвенції з обласного та державного бюджетів.

Якщо вже мова зайшла про податкові надходження, то питому вагу в них складає податок з доходів фізичних осіб, тобто той податок, який нараховується з заробітної плати працюючих робітників. Він займає 73,3% у загальній сумі податкових надходжень.

За звітний період податкові надходження склали 332 млн. грн. Податок з доходів фізичних осіб у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року зріс на 65,5 млн. грн.

Основними його платниками у Сєвєродонецьку згідно з нашими базами даних є ПрАТ «СНВО «Імпульс», яким за перше півріччя цього року сплачено до міського бюджету 22,6 млн. грн., і ПрАТ «Сєвєродонецьке об’єднання Азот» – 14,6 млн. грн. Хочу зазначити, що «Азот» протягом минулого року фактично не сплачував податків до міського бюджету, а починаючи з січня 2018 року поновив їх сплату. Обсяги дещо нижчі ніж у попередні роки, коли підприємство працювало на повну потужність, проте податки з доходів фізичних осіб сплачуються. До того ж, з січня цього року почали сплачуватися і податки по оплаті за землю. Таким чином, ми очікуємо, що за рахунок відновлення роботи і покращення фінансово-економічного стану на «Азоті», місто ще більше поповниться доходними джерелами, на які вже не дуже й сподівалися.

Відділ освіти Сєвєродонецької міської ради сплатив до міського бюджету 10 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, управління охорони здоров’я – 9,4 млн. грн.

Однією із дуже вагомих складових, які формують податок на доходи фізичних осіб у нашому місті, є його надходження з грошового забезпечення військовослужбовців та осіб рядового і начальницького складу військових та силових структур. Найбільш визначними платниками були військова частина АО 536 і Головне управління національної поліції в Луганській області. Загалом цими двома структурами до міського бюджету сплачено понад 32 млн. грн. податків з доходів фізичних осіб.

Значно покращилася у цьому півріччі і ситуація зі сплатою податку на землю. Ми виконали очікуванні надходження за рахунок того, що ПрАТ «Сєвєродонецьке об’єднання Азот» поновило сплату податків на землю на земельні ділянки. І хоча вони зараховані за погашення податкового боргу, який був створений раніше, проте від «Азоту» за звітний період надійшло 10,4 млн. грн. податку на землю та 2,2 млн. грн. орендної плати за землю. Загалом перевиконання за рахунок цих чинників склало 149%. Досить непоганий показник.

Які ж видатки за рахунок доходних надходжень могло собі дозволити наше місто?

Відповідно до рішення міської ради від 22.12.2017 р. №2103 «Про міський бюджет на 2018 рік» кошти бюджету в першу чергу спрямовувалися на фінансування захищених статей видатків – на виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ, харчування, медикаменти та на оплату енергоносіїв.

Згідно з діючим законодавством з 1 січня 2018 року всіма бюджетними сферами було здійснено перерахунок розміру заробітної плати працюючим відповідно до росту тарифних розрядів, посадових окладів та мінімальної заробітної плати. Всі коефіцієнти містом були дотримані у повному обсязі. І загалом видатки на заробітну плату працівникам бюджетної сфери збільшилися у порівнянні з відповідним періодом минулого року в середньому на 21%. Так, якщо у 2017 році на заробітну плату працівників бюджетних установ було сплачено 147,9 млн. грн., то цього року цей показник склав 178,2 млн. грн..

У розрізі галузей нашого міста по установах освіти зарплати працівників зросли на 23%, соціального захисту і соціального забезпечення – на 17%, культури і мистецтва – на 18%, охорони здоров’я – на 21%.

Видатки на оплату енергоносіїв у першому півріччі поточного року по бюджетних установах Сєвєродонецька зменшилися на 3% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Економії у розмірі 1 млн. 915,3 тис. грн.. сприяло застосування енергозберігаючих заходів і те, що теплопостачання було припинено на два тижні раніше ніж у 2017 році.

Вартість харчування дітей в дошкільних закладах Сєвєродонецька встановлена рішенням міської ради від 29.02.2016 р. №138 в залежності від віку дитини у розмірі 15 грн. на день для дітей ясельного віку та 20 грн. – для дітей дошкільного віку. З 1 квітня цього року рішенням міської ради від 20.03.2018 р. №2419 встановлено вартість харчування в залежності від віку дитини в розмірі 20 грн. на день для дітей ясельного віку та 25 грн. – для дітей дошкільного віку.

Вартість харчування учнів шкіл з малозабезпечених сімей встановлена рішенням міської ради від 26.01.2017 р. №1160 із змінами в розмірі 12,2 грн. на одного учня в день віком від 6 до 10 років та в розмірі 13,7 грн. на одну дитину віком після 10 років. З 01.02.2018 р. відповідно рішення міської ради від 30.01.2018 р. №2232 встановлено вартість харчування на одну дитину віком від 6 до 10 років у сумі 17,88 грн, та в розмірі 19,7 грн. на одну дитину віком після 10 років.

Безкоштовне харчування учнів 1-4-х класів здійснювалося протягом І кварталу 2018 року з розрахунку 10,00 грн. на одного учня в день, а з 01.02.2018 р. відповідно до рішення міської ради від 30.01.2018 р. №2232 вартість харчування зазначеної категорії учнів становить в розмірі 17,88 грн. на одного учня в день.

Безкоштовне харчування учнів груп подовженого дня здійснювалося протягом І кварталу 2018 р. з розрахунку 10 грн., а з 01.02.2017 р. – 17,88 грн. відповідно до рішення міської ради від 30.01.2018 р. №2232.

 

Фінансування освітньої та медичної реформ

Освітня реформа в Україні розпочинається з початкової освіти. Сєвєродонецьк у повному обсязі готовий до її впровадження з 1 вересня 2018 року.

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України від 04.04.2018 року №237 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» закупівля дидактичних матеріалів, сучасних меблів, комп’ютерного обладнання для закладів загальної середньої освіти та їх доставка здійснюється на засадах співфінансування: 70% – за рахунок субвенції з державного бюджету та 30% – за рахунок коштів місцевого бюджету.

У нашому місті склалася така ситуація. З державного бюджету Сєвєродонецьк отримав 800 тис. грн. субвенції на придбання дидактичних матеріалів для учнів початкової школи та 1 млн. 155 тис. грн. на придбання сучасних меблів, якими повинні бути облаштовані всі перші класи, а їх у нас з 1 вересня буде 42.

Міський бюджет на ці два напрямки також додав необхідну суму коштів на повне забезпечення потреб шкільних закладів. Вона склала 823,8 тис. грн.

На придбання комп’ютерного обладнання і відповідного мультимедійного контенту для початкових класів держава надала 222,3 тис. грн., міський бюджет – 110,7 тис. грн.

Всі пропорції, які держава передбачила, нами дотримані в повному обсязі. На сьогодні на впровадження програми «Нова українська школа» у нашому місті направлені кошти в загальній сумі 3 млн. 115 тис. грн.: за рахунок держави – 2,1 млн. грн. і 934 тис. грн. – за рахунок коштів міського бюджету.

Ще не маючи інформації про фінансування програми «Нова українська школа», при формуванні міського бюджету, який був прийнятий ще у грудні 2017 року, на розвиток саме початкової школи були передбачені й кошти у розмірі 339 тис. грн. Дуже суттєва сума.

Я вважаю, що керівництво відділу освіти Сєвєродонецької міської ради має достатній фінансовий ресурс для здійснення всіх необхідних закупівель, які саме зараз і відбуваються. Думаю, що з 1 вересня наші першокласники підуть до класів, обладнаних у відповідності до вимог Міністерства освіти України та європейських стандартів.

Наступна реформа – медична - також всеукраїнська. Відповідно до Бюджетного Кодексу України, законів «Про Державний бюджет України на 2018 рік» та «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» змінюється порядок фінансування з державного бюджету закладів охорони здоров’я, які надають первинну медичну допомогу.

З 1 липня цього року фактично стартував перший рівень медичної реформи, а саме надання первинної допомоги також повинно буде здійснюватися за іншим механізмом. На виконання цієї реформи у Сєвєродонецьку було створено комунальне неприбуткове підприємство «Центр первинної медико-санітарної допомоги». Зараз воно у відповідності до всіх вимог медичної реформи здійснює укладання договору з Національною службою здоров’я, яке має займатися фінансуванням саме закладів первинної медицини.

Проте держава передбачила, щоб цей механізм фінансування первинної медицини був безперервним. Субвенція на первинну медицину надавалася лише на перше півріччя, і з 1 липня перед нами постало проблемне питання: як ми будемо фінансувати цю галузь надалі, оскільки у міському бюджеті на первинну медицину коштів не було. І держава врахувала цей перехідний період саме стосовно фінансування первинної медицини. Була прийнята постанова Кабінету міністрів України від 13 червня 2018 р. №420, яка і передбачила безперервне фінансування закладів первинної медицини. Нашому місту була надана цільова субвенція у сумі майже 8 млн. грн. Ці кошти будуть витрачені на заробітну плату і на фінансування необхідних видатків по КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» протягом третього кварталу 2018 року.

Вважаємо, що з четвертого кварталу фінансування вже буде здійснюватися по-новому за рахунок коштів Національної служби здоров’я.

Оскільки споруди закладів первинної медицини є комунальною власністю, то за рахунок державних коштів ми можемо фінансувати лише заробітну плату медичних працівників, а утримання будівель, оплата комунальних послуг та енергоносіїв залишаються за міським бюджетом. Відповідно до Бюджетного Кодексу України, додатково з місцевого бюджету на КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» були виділені асигнування в сумі 911 тис. грн, саме на сплату всіх вищезазначених видатків.

Як бачите, процес реформування первинної медицини з фінансового боку у Сєвєродонецьку також забезпечений всім необхідним фінансовим ресурсом. Ніякого збою як в процесі втілення освітньої, так і медичної реформи у місті немає. Все працює і фінансується. Фахівці отримують заробітну плату без жодних затримок і зволікань.

 

Соціальна допомога і субсидії

При формуванні бюджету і на етапах його аналізу, я завжди звертала увагу на те, що наш бюджет має соціальну спрямованість. Соціальні гарантії, які надаються державою певним категоріям громадян, фінансуються з державного бюджету. Ці цільові субвенції надходять у Сєвєродонецьк без жодних затримок й у повному обсязі.

За І півріччя 2018 року допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами отримала 191 жінка на суму 512, 8 тис. грн. При усиновленні дитини одноразову допомогу надано 6 особам та щомісячну – 27 особам на загальну суму 202,1 тис. грн.

22 млн. 582,7 тис. грн. склала одноразова допомога при народженні дитини – для 430 осіб та щомісячна – для 3 274 осіб.

Допомога на дітей, над якими встановлено опіку та піклування, виплачувалася щомісячно 118 особам на суму 2 млн. 476,1 тис. грн.; допомога на дітей одиноким матерям - щомісячно 896 особам на суму 8 млн. 858,8 тис. грн.; тимчасова державна допомога дітям – щомісячно 42 особам на суму 218,4 тис. грн.

Ще 595 осіб отримували щомісячно державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям. Сума виплати склала 6 млн. 54,7 тис. грн.

Державна соціальна допомога особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю – щомісячно нараховувалася 1054 особам на загальну суму 11 млн. 716,1 тис. грн.

301 особі призначалася державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, державної соціальної допомоги на догляд – щомісячно на загальну суму 2 млн. 644,2 тис. грн.

Допомогою по догляду за особами з інвалідністю І чи II групи внаслідок психічного розладу щомісячно користувалися 143 особи. Сума виплати склала 1 млн. 457,2 тис. грн.

 Щомісячна компенсаційна виплата непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, а також за особою, яка досягла 80-річного віку догляд - щомісячно 18 особам на загальну суму 3,2 млн. грн.

І ще один суттєвий блок – блок пільг, субсидій, які отримують наші мешканці міста за рахунок оплати комунальних послуг житла. Загальна сума виплат по пільгам, субсидіям лише за перше півріччя склала 247,6 млн. грн. Ці кошти нам повинна компенсувати держава. Сума лише субвенцій, а вони були нараховані 21 622 особам, і загальна сума компенсацій повинна була надійти нашим комунальним підприємствам у розмірі 172,9 млн. грн.

Пільги на комунальні платежі у нас отримує 5701 особа. Загалом ці виплати склали 18,2 млн. грн. Тут існує проблема. Вона полягає у тому, що держава не встигає у повному обсязі компенсувати значні суми. І якщо наші комунальні підприємства, які надають саме послуги з обслуговування житлового фонду, отримали всі кошти від держави, то перед, КП «СТКЕ» і ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ» заборгованість з боку держави є суттєвою. Ці кошти теплопостачальні організації повинні спрямувати на погашення заборгованості, яка в них відповідно існує по газу. Це проблемне питання. З ним ми зверталися і до керівників облдержадміністрації, і до народного депутата України Сергія Володимировича Шахова. Він вже надіслав своє власне звернення до Міністерства фінансів України з питання компенсації у повному обсязі нашому місту. Очікуємо і сподіваємося, що до початку опалювального сезону наявні заборгованості будуть погашені. Однак на сьогодні це проблемне питання в місті ще існує.

 

Бюджет розвитку

І насамкінець зосередимо увагу на питаннях бюджету розвитку, на тих видатках, які передбачені освоїти на розвиток міської інфраструктури до кінця 2018 року.

В першому півріччі з міського бюджету на бюджет розвитку міста згідно з рішеннями сесії було спрямовано 84,9 млн. грн., при цьому місто отримало певні цільові субвенції, сума яких складає 35,8 млн.грн. За ініціативою народного депутата Сергія Володимировича Шахова надано 5 млн. грн. субвенції на придбання техніки для наших комунальних установ. Зокрема, нами буде придбано машину підмітально-прибиральну, яка зможе бути використана і взимку на прибирання снігу. Кабмін ініціював виділення коштів, Мінфін надав цей фінансовий ресурс і зараз наші комунальні структури займаються тендерними закупівлями.

Крім того, з міського бюджету передбачено кошти на придбання також двох сміттєзбиральних машин, сміттєвих контейнерів, а також техніки для бюджетних установ освіти, медицини. Виділені кошти на капітальний ремонт дев’яти покрівель в УЖКГ.

Рейтинг: 
Голосов пока нет
144
0