Ви тут:

У Фонді держмайна України керівництвом міста озвучені проблемні питання щодо сталої роботи Сєвєродонецької ТЕЦ в опалювальний сезон 2019-2020 рр. та шляхи їх вирішення

13-08-2019
Категорія: 

Минулого тижня заступник міського голови, начальник Фонду комунального майна Сєвєродонецької міської ради Олександр Ольшанський, директор ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ» Олександр Гудим та директор Департаменту житлово-комунального  господарства та будівництва Луганської ОДА Віталій Сурай взяли участь у великій робочій нараді у Фонді державного майна України у м. Києві, що стосувалась окремих питань діяльності всіх ТЕЦ України, управління майном яких здійснює Фонд державного майна України, зокрема щодо підготовки до осінньо-зимового опалювального сезону 2019-2020 р.р.

Делегацією міста Сєвєродонецька на чолі з заступником міського голови, начальником Фонду комунального майна Сєвєродонецької міської ради Олександром Ольшанським було викладено занепокоєння депутатського корпусу та керівництва міста щодо сталої роботи Сєвєродонецької ТЕЦ в опалювальний сезон 2019-2020 рр. та озвучено пропозиції стосовно вирішення проблемних питань, які були підготовлені депутатською групою «Сєвєродончани» на чолі з депутатом міськради Ігорем Бутковим. До того ж, депутатами міськради було прийнято рішення про надання згоди на безоплатне прийняття з державної власності до комунальної власності територіальної громади м. Сєвєродонецька Єдиного майнового комплексу ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ».

Делегацією були названі такі проблеми:

  1. Відповідно до планової розрахункової інформації, наданої  ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ», за природний газ відсоток оплати державним підприємством перед початком опалювального періоду 2019/2020 р.р. орієнтовно буде складати майже  79,99 %. Проте, враховуючи, що відповідно до постанови КМУ від 19.10.2018 року № 867 з 01 квітня 2019 року рівень розрахунків виробника теплової енергії за усіма укладеними з НАК “Нафтогаз України” договорами про постачання природного газу (купівлі-продажу, про закупівлю, відступлення права вимоги тощо) буде не нижче 90 відсотків, то до виконання ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ» означеної умови не буде вистачати близько 10 %, нестача в грошовому вираженні становитиме 296,0 млн. грн.

      2. Наявність заборгованості з компенсації тарифної різниці, адже, починаючи з 2016 року і по теперішній час державне підприємство не отримувало коштів з державного бюджету України на фінансування різниці в тарифах. Станом на 01.07.2019 р. обсяг заборгованості з тарифної різниці складає 319 248,20 тис. грн. Наявність означених коштів допомогло б означеному державному підприємству значно зменшити заборгованість за природний газ перед НАК «Нафтогаз України».

      3. Спостерігається тяжка ситуація стосовно браку коштів щодо сталого початку опалювального сезону 2019/2020 р.р., у зв’язку із наявними основними витратами підприємства для цього. Так, станом на 01.10.2019 року брак коштів на підприємстві для сталого початку опалювального сезону  2019/2020 р.р. складає 15,6 млн. грн., питома вага в яких належить купівлі (передплати) електроенергії згідно нового Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 року № 2019-VIII - 9,8 млн. грн.

     4. Неможливість повного виконання ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ» Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 року № 2119-VIII в частині100 % обладнання житлового фонду приладами обліку теплової енергії через брак коштів. На виконання означеної норми державному підприємству потрібні кошти в обсязі близько 15 млн. грн. з метою обладнання 426 житлових будинків приладами обліку теплової енергії.

     5. Відсутність розробки механізму покриття збитків підприємствам теплоенергетики, які надають послугу населенню, зокрема і ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ»,у випадку, коли граничні тарифи/ціни, передбачені постановою КМУ від 26.06.2019 року № 560 будуть нижчими економічно обґрунтованого рівня. Дане рішення Уряду несе загрозу для діяльності підприємств теплоенергетики і відповідно своєчасному та якісному наданню послуг з постачання теплової енергії населенню.

Беручи до уваги суттєву занепокоєність депутатського корпусу Сєвєродонецької міської ради, керівництва Сєвєродонецької міської ради, депутатської групи «Сєвєродончани» та населення м. Сєвєродонецька стосовно подальшої долі та нормального функціонування ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ», взагалі його існування, складною ситуацією, що склалася на сьогодні на означеному державному підприємстві, та своєчасним і якісним проведенням опалювального періоду 2019/2020 р.р. ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ», враховуючи соціальну значущість послуг, які надаються населенню та організаціям м. Сєвєродонецька державним підприємством, планується звернутися на адресу прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана та в.о. голови ФДМУ Віталія Трубарова з проханням, в межах компетенції, посприяти у вирішенні означених вище проблем ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ».

Зокрема запропоновані пропозиції:

  1. Розглянути можливість внесення змін до абз. 6 п. 11 Положення про покладання спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затвердженого постановою  Кабінету Міністрів України від 19.10.2018 року № 867 «Про затвердження Положення про покладання спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу» в частині рівня сплати за спожитий природний газ для виробників теплової енергії та електричної енергії, а саме: «встановити рівень розрахунків за усіма укладеними з НАК «Нафтогаз України» договорами про постачання природного газу (купівлі-продажу, про закупівлю, відступлення права вимоги тощо) не нижче 78 відсотків, а для виробника теплової енергії, управлінням майном якого здійснює Фонд державного майна України і який використовує природний газ для виробництва теплової енергії та електричної енергії не нижче 60 відсотків» або подовжити/змінити термін дії норми, викладеної в п. 1) ч. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2018 року № 942, а саме: «1) абзац шостий після слів і цифр “не нижче 90 відсотків” доповнити словами і цифрами “(у період з 1 грудня 2018 р. до 1 квітня 2020 р. - не нижче 78 відсотків, а для виробника теплової енергії, управління майном якого здійснює Фонд державного майна і який використовує природний газ для виробництва теплової та електричної енергії, у період з 16 листопада 2018 р. до 1 квітня 2020 р. - не нижче 60 відсотків)”».
  2. Розглянути можливість виділення коштів ДП «Сєвєродонецька ТЕЦ» на фінансування обсягу заборгованості з тарифної різниці, яка утворилась з 01.01.2016 р. по 01.07.2019 р., і становить 319 248,20 тис. грн. шляхом внесення відповідних змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» або передбачити означене фінансування при розробці проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік».
  3. Розглянути питання щодо механізму і джерел фінансування проектів, передбачених чинним законодавством України, зокрема виконання норм  Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 22.06.2017 року № 2119-VIII в частині 100 % обладнання житлового фонду приладами обліку теплової енергії, постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2019 року № 560 «Деякі питання захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг» щодо джерел покриття збитків підприємствам теплоенергетики, які надають послугу населенню за тарифами/цінами, наведеними в постанові, і рівень яких є нижче, за економічно необґрунтований рівень.




Рейтинг: 
Голосов пока нет